Projekt "Uuringulaegas" annab loodusainete tunnile uue näo


Avaldaja:Madli Leikop22. Jaanuar 2016

Õpetajate Leht kirjutab, et Tartu Ülikooli haridusteadlaste projekt „Uuringulaegas” toob uurimisõppe kaudu loodusteadusliku lähenemise koolitundidesse, aidates tõsta noorte huvi LTT-valdkonna vastu.

2016. aasta märtsist on koolidel võimalik „Uuringulaeka” projektiga liituda.

Uuringud näitavad, et noored on kaotanud huvi loodus-, täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkonna vastu ega lähe ülikooli õppima vastavaid erialasid. Uuringute kohaselt peaks nende ainete õpetamine õpilasi senisest enam kaasama, traditsioonilise lähenemise asemel eelistama uurivat ja probleemipõhist õpet ning rohkem arvestama noorte tegelike huvidega. Teadus tuleb tuua õpilastele lähemale, otse klassiruumi, et sünniks „uue põlvkonna loodusainete tund”, mis annab õpilastele rohkem väljakutset pakkuvaid, autentseid ja kõrgema järgu mõtlemist nõudvaid õpikogemusi ning rohkem võimalusi osaleda praktilises töös. Loe artiklit täismahus Õpetajate Lehest. Artikli autorid on Marianne Lind ja Meelis Brikker, Tartu Ülikooli haridustehnoloogia nooremteadur ja -spetsialist.

Foto: Terje Lepp.

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet