6. rahvusvahelisel OECD õpetajaameti tippkohtumisel Berliinis toodi Eestit muuhulgas esile riigina, mis on andnud õpetajale väga suure autonoomsuse.
Siinsetel õpetajatel on OECD riikide seas enim otsustusvabadust õppetöö korraldamisel, kuid samas on Eestil arenguruumi õpetajatevaheliste koostööoskuste parandamisel.
Minister Jürgen Ligi sõnul on oluline, et õpetaja professionaalset vabadust ei piiraks liigne bürokraatia ja ebavajalikud ettekirjutused. „Hea õpetaja on kõrgharidusega professionaal, kellel peab koos vastutusega olema klassiruumis ka vabadus teha õigeid otsuseid.“ rõhutas minister Ligi.
Kohtumisel osalesid maailma ligi kahesajast riigist 21 haridusvaldkonna juhtmaad. Osalenud riigid tõid ühiste väljakutsetena esile haridusuuenduste ja poliitikate juurutamise kohalikul tasandil, mille eeldus on piisav aeg, vastastikune usaldus poliitikakujundajate ja õpetajate vahel ning vastutuse võtmine muutuste ellu viimise eest.
Minister Ligi märkis, et kooliharidus ning sealhulgas õpetajatöö on uuenemas kõikides hariduse tippriikides. „Sarnased on ka takistused, mis tuleb ületada. Eelkõige püüab iga riik leida vastust küsimusele, kuidas tagada, et lapsevanemad ning koolid vajalikud muudatused ka tegelikult ellu rakendavad, et nüüdisaegne õpikäsitus ja individuaalne lähenemine igale lapsele muutuks normiks,“ ütles Ligi.
Rahvusvahelise suursündmuse lõpus lepiti kokku kolmes ülesandes, mille iga riik aasta jooksul täidab. Eesti järgmise aasta eesmärkide märksõnad tulenevad Eesti elukestva õppe strateegiast: õpetajate diferentseeritud töötasud ja karjääriteed, koostöö ja ühine õppimine ning ameti atraktiivsus.
Õpetajate tippkohtumisel Berliinis esindasid Eestit haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi, üld- ja kutsehariduse asekantsler Mart Laidmets ja õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver, Eesti Haridustöötajate Liidu juhatuse esimees Reemo Voltri ning Eesti Õpetajate Liidu juhatuse esimees Margit Timakov.
Allikas ja fotod: HTM.
Samal teemal: