16 õppeasutuse juhti hakkavad mentoriteks


Avaldaja:Madli Leikop22. Aprill 2016

Haridus- ja Teadusministeerium koos Sihtasutusega Innove valis teist korda välja kogenud õppeasutuste juhid, kellest saavad alustavate ametikaaslaste mentorid.

Arenguprogrammi valiti 16 osalejat kokku 31 kogenud koolijuhi hulgast.

Programmis osalevad kogenud õppeasutuse juhid läbivad kevade ja suve jooksul väljaõppe ning asuvad sügisel juhendama alustavaid koolijuhte. Väljaõppe jooksul saavad mentorid lihvida oma juhendamisoskusi, õppida ja harjutada selleks vajalikke tehnikaid ning ise seeläbi juhina kasvada.

Haridus- ja Teadusministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiveri sõnul on noorte juhtide sisse elamisel vaja personaalset tuge. „Esimese aasta kogemus näitas, et kogenud kolleegide tuge on ametisse astujatele väga vaja. Väljaõppeprogrammi eesmärk on luua head eeldused haridusasutuse juhtidele kogemuste vahetamiseks ning nende professionaalse arengu toetamiseks," ütles Mikiver.

Mentorite arenguprogrammis osalev, enam kui kümne aastase juhtimiskogemusega Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi direktor Merike Kaste lausus, et otsustas mentoriks kandideerida, kuna  koolijuhina alustades oli tal väga palju kasu teiste direktorite kogemustest. "Teiste kogemustest sai õppida ning enda jaoks sobivaid strateegiaid kavandada," lisas Kaste.

Mentorid juhendavad  alustavaid koolijuhte ühe aasta jooksul, jäädes Eesti haridussüsteemi koolijuhtide mentoritena ka edaspidi.

Igal aastal asub direktori ametisse ligi paarkümmend uut inimest üle Eesti ning liitutakse ka väljastpoolt haridussektorit.

Arenguprogrammi on ellu kutsunud Haridus- ja Teadusministeerium, seda korraldab SA Innove. Mentorite väljaõpet rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi toel programmi „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“ vahenditest. Arenguprogrammi viib läbi talendijuhtimise konsultatsioonifirma Fontes.

Allikas: HTMi pressiteade. 

Samal teemal: