loovtööd, konkurss, maailmariik Eesti, finaal, tehnoloogiapäev... +loovtööd, konkurss, maailmariik Eesti, finaal, tehnoloogiapäev... +loovtööd, konkurss, maailmariik Eesti, finaal, tehnoloogiapäev -
HITSA tehnoloogiapäeval tutvustasid oma töid kõik õpilastööde konkursil „Maailmariik Eesti“ finaali pääsenud meeskonnad ja üksikautorid. Töödega tutvumine andis kinnitust, et õpilased on digimaailmas väga loovad ning oskuslikud tehnikakasutajad.
Näiteks Surju Põhikooli 7. klassi õpilane Arti Oad tutvustas arvutimängu „EST Game“ (autorid Arti Oad, Reimo Tilk, Enriko Pajula, Henri Oad ja Germo Mäenurm). „Selles mängus käib mängija ringi erinevates Eesti maakondades. Kõikides maakondades on takistused, mis ta peab läbima. Lõpuks saab kokku Eesti kaardi. See aitab tundma õppida Eesti maakondi, geograafiat, ajalugu. Tore, et finaali jõudsime. Valisime loovtöö kategooriaks arvutimängu, sest olime eelnevalt tuttavad programmiga Kodu Game Lab. Tööd alustasime novembri alguses. Kuna töö on üsna mahukas, siis jäime natuke ajahätta. Õigeks ajaks jõudsime valmis kuus maakonda. Tööd plaanime jooksvalt jätkata.“
„EST Game“ sai HITSA õpilastele suunatud loovtööde konkursil arvutimängude kategoorias III kooliastme tööde seas III koha.
Viluste Põhikooli 7. klassi õpilane Uku Sõrmus tutvustas arvutimängu „Edasi Eesti“, mille ainuautor Uku on. „Tegu on 2D-platvormil valminud mänguga „Edasi Eesti“. Mängijaks on Eesti lipp, kes liigub kogu aeg edasi, peab hüppama platvormilt platvormile. Kui alla kukud, lähed mängu algusesse tagasi,“ rääkis Uku Sõrmus. „Põhimõtteliselt on kaks maailma. Üks, mis on valmis ehitatud ja lõpuga. Kui oled selle läbinud, pääsed maailma, mida suvaliselt genereeritakse juurde ja mis on lõputu. Seal on eesmärgiks saada võimalikult suur skoor. Tegin mängu täitsa üksi. Põhiline töö oli programmeerimine. Alustasin juulis, ja aega läks veebruari lõpuni. Kui juba alustatud, siis ei tohikski pooleli jätta. Mulle meeldib probleemide lahendamine. Programmeerimine võiks mingil määral olla minu tulevik, mind huvitab ettevõtlus ja investeerimine, unistus on luua IT-ettevõte.“
„Edasi Eesti“ saavutas loovtööde konkursil "Maailmariik Eesti" arvutimängude kategoorias III kooliastme tööde seas esikoha.
Mirko Martjak Türi Põhikooli 6. klassist tutvustas mobiiliäppi „Türi aabits“ (autorid Mirko Martjak, Andreas Nurmsalu, Sten Saviir). Loovtöö eesmärgiks oli õppida programmeerimist äppide loomise keskkonnashttp:/
Mirko Martjak selgitas, kuidas valiti äpi jaoks välja kohad ja inimesed, keda tutvustada. „Alustasime tähestikuga, ja siis hakkasime mõtlema märksõnu. Kõige keerulisem kogu töö juures oli skriptimine.“ (Skript on masinale antavate käskude jada. Skript on loodud kasutajatele süsteemi või rakenduse kasutamise lihtsustamiseks – toim.)
„Türi aabits“ saavutas õpilastööde võistluse mobiilse äpi kategoorias II kooliastme tööde seas II koha.
„Huvitav Eesti“ on kakskeelne (eesti ja inglise) mobiiliäpp, mis tutvustab Eestit. „Seadet raputades tulevad ette järjest huvitavad faktid Eesti kohta,“ selgitas töö autor, Martna Põhikooli 8. klassi õpilane Kaari Kargu. „Tänase päevaga võin ma öelda, et minu äpp on valmis. Sain teada ja õppisin palju uut. Õppisin kasutama App Inventorit, millega ma polnud varem tegelenud. Weebly keskkond oli mulle võõras, nüüd olen selles keskkonnas juba päris hästi kodus. Sain veel Eesti kohta palju uusi teadmisi. Inglise keeleski sain targemaks. Õppisin oma probleemidele lahendusi leidma ja koostööd tegema.
Rakendust alustasin eelmise aasta lõpust ja selle aasta märtsis sain valmis. 100 fakti valisin välja nii, et lihtsalt hakkasin internetist otsima ja koondasin faktid ühte dokumenti. Lõpupoole läks raskes, et ikka 100 fakti kokku saada, paljud asjad hakkasid korduma. Kõige keerulisem oli välja mõelda, kuidas fakte kasutajale ette anda, kuidas need hakkavad ekraanile ilmuma.“
„Huvitav Eesti“ sai mobiilse äpi võistluskategoorias keskmises kooliastmes I koha.
Tänukirja ja meenega tunnustati 23. aprillili Tallinnas toimunud HITSA tehnoloogiapäeval ka kõiki finaali jõudnud tööde juhendajaid.
Fotod: Madli Leikop.
Samal teemal: