Stokker koos klientide ja koostööpartneritega toetab Eesti koolide töö- ja tehnoloogiaõpet Eesti Tööõpetajate Seltsi ja Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liidu kaudu 10 000 euroga. Summa on kogutud Stokkeri omanikettevõtte Mecro 25. aastapäeva külaliste toel.
Priit Prints, ASi Mecro juhatuse esimees: “Mecro sai 25 aastat tagasi alguse kirest kvaliteetsete tööriistade, masinate ning motospordi vastu. Võidusõidurattaid tuli sel ajal ise ehitada ning selleks oli vaja täpseid ja vastupidavaid tööriistu ning oskust neid kasutada. Me tahame, et praktilised tööoskused uuel põlvkonnal ei kaoks ning meistrimehe oskused kanduks järjepidevalt isadelt poegadele edasi. See on põhjus, miks oleme võtnud oma missiooniks toetada tehnikasporti ning tööõpetuse arengut Eesti koolides, korraldades Stokkeri meistrivõistlusi. Tähistasime sel kevadel oma 25. sünnipäeva ning kutsusime sel puhul ka oma kliente ja koostööpartnereid toetama töö- ja tehnoloogiaõpet Eesti koolides."
Jürgo Nooni, Eesti Tööõpetajate Seltsi juhatuse esimees: “Koolide töökodade varustatus on Eestis väga erinev. Vaeslapse rollis on rohkem väiksemad maakoolid. Kõige suurem puudus on väikevahenditest, näiteks lõikevahenditest ja elektrilistest käsitööriistadest. Eesti Tööõpetajate Selts soovib toetada maakoole, kus tööriistadest on kõige rohkem puudus. Lisaks soovime toetada järgmisel aastal toimuvat õpilastööde näitust.
Mis puutub töö- ja tehnoloogiaõpetuse ainesse koolides, siis suhtumine sellesse on paranemas. See võib olla tingitud ühiskonna üldise arusaama muutumisest, osatakse oluliselt rohkem hinnata käsitööoskust."
Mart Soobik, Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liidu juhatuse esimees: “Täna on Eesti koolide tehnoloogiaõpetuse varustatus tööriistade ja masinatega väga ebaühtlane, suuresti sõltub see kohalikust koolipidajast ja tehnoloogiaõpetuse õpetajast. Mitmel aastal tehtud uuringute tulemused näitavad, et tendents on tasapisi paremuse poole, samas on hädatarvilik jätkata koolide varustamist kaasaegsete masinate ja tööriistadega. Suur puudus on koolides tolmu ja puidulaastude aspiratsioonisüsteemidest. Vähestel koolidel on need seadmed olemas, nii et selles vallas on areng veel ees. Teine suurem probleem on õpperuumid ja nende suurus. Tihti kohtab koole, kus tehnoloogiaõpetuse õpperuumid asuvad selleks mitte ettenähtud kohtades, näiteks keldrikorrusel, kus pole piisavalt õhku, valgust ega ruumi. Õpilased ja õpetajad peavad nendes ruumides loovalt õppima ja nutikaid lahendusi teostama.”
Mart Soobiku sõnul suhtuvad õpilased tehnoloogiaõpetusse positiivselt, sest seal saab ideid välja pakkuda ja luua oma kätega uudset toodet. Samuti saab tundides õppida eakohasest tehnoloogiast aru saama, selle toimimist õpilaspäraselt katsetada ja seostada seda ümbritseva eluga. Õpilase jaoks on positiivne elamus, kui saab ise teha vajaliku vahendi või seadme ja õppida loomeprotsessi jooksul peale valmistamise muudki.
10 000 eurot andsid Eesti Tööõpetajate Seltsile ja Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liidule üle Mecro nõukogu esimees Ando Aron ja juhatuse esimees Priit Prints.
Allikas ja foto: Stokkeri pressiteade.
Samal teemal: