Oh dear! – kaasaegne kunst


Avaldaja:Madli Leikop10. Juuni 2016

Juba aastaid on igal kevadel oodanud Tallinna Ühisgümnaasiumi abituriente ees kunsti lõputöö. Lõputöödest on kujunenud traditsioon, mis võimaldab õpilastel oma muidu soiku jääma kippuva loomingulisuse taas vabastada. Loovtöö peab vastama kaasaegse kunsti kriteeriumitele, ideed on õpilaste ees valla.

Loo ja fotode autor on Merlin Stamm Tallinna Ühisgümnaasiumi koolilehe toimetusest. 

Töö käigus omandavad õpilased uusi kogemusi ning tihtipeale puutuvad kokku ka täiesti uute situatsioonidega.

Kunst1.jpg

Kaasaegne kunst on tavaliselt seotud inimese isiklike kogemustega rääkides sellest, mis hetkel on ühiskonnas eriti aktuaalne. Kunstiteadlane Mari Sobolev on öelnud: ’’ Kaasaegne kunst võib esineda mis tahes vormis ja kasutada oma sõnumi väljendamiseks mis tahes vahendeid.’’  Seega kõige tähtsam on ikkagi idee ning oskus seda põhjendada, et sõnum jõuaks vaatajani.

Kunst2.jpg

’’Oh deer!’’. Kätlin Randoja

Töid esitati sellel aastal seinast seina – kes pildistas, kes joonistas, kes tõi purgi täis armastust, ideid oli väga värvikaid. 12.a klassi õpilase Laura Helena Soonvaldi töö ’’Mask’’ sümboliseerib tema sõnul seda, kuidas inimesed kipuvad varjama oma häid ning halbu omadusi justkui maski taha. Kuna ’’Mask’’ on valminud kruvides puitu kruvisid, siis üllatas Laurat töö käigus selgunud tõsiasi, et kruvisid puitu kruvida ei pruugi olla nii lihtne, kui paistab.

Laura sõnul meeldib talle, et koolis on selline kunstitraditsioon püsima jäänud, sest see näitab, et iga inimene suudab olla loominguline.

Oli teisigi õpilasi, keda pani tööprotsess ise hindama rohkem kaasaegset kunsti ja selle loomist. Just sellisel seisukohal on 12.b klassi õpilane Kätlin Randoja, kes pidi hirve trofee valmistamiseks kasutama erinevaid 3D- programme ja printereid, protsess ostutus palju keerulisemaks, kui ta oli arvanud.  

Kunst3.jpg

’’Mask’’. Laura Helena Soonvald

Tallinna Ühisgümnaasiumi kunstiõpetajal Liia Jungil jagub abiturientidele ainult kiidusõnu: ’’Sel aastal on õpilased väga loomingulised, omaette isiksused. Kõik tööd, mis on esitatud, on kandnud endas sõnumit. See peegeldab Eesti ühiskonda, inimest, haridust ja haritust. Õpilaste loomingulisus on arenenud - nad on rohkem avatumad ja julgemad.’’ Samuti üllatas õpetajat, et poliitika ei jäta noori külmaks ning kriitiline pilk heidetakse ka tehnoloogiasse uppumisele. 

Kunst4.jpg

’’Error 404’’. Tristan Mooney
                                                     
Suurepärase tööga ‘’Puupea’’  hakkama saanud 12.b klassi õpilane Kelly Alloja aga arvab, et selline traditsioon koolis on iseenesest tore, kuid samas ka raske lisakoormus õpilastele. Kunstinimesena ammutas Kelly projektist palju inspiratsiooni, et selliseid töid veel tulevikuski ette võtta.

Kõik tööd on eksponeeritud Tallinna Ühisgümnaasiumis ning ootavad kunstinautlejaid. Kutsume üles ka teisi koole sellisest projektist osa võtma, et üheskoos noorte teadlikkust kaasaegsest kunstist veelgi tõsta.

Kunst5.jpg  

’’Puupea’’. Kelly Alloja

Samal teemal: