Parim Negavati meeskond teeb põhust nõusid


Avaldaja:Madli Leikop25. Mai 2017

Eile õhtul, 24. mail selgitati Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) tudengite ressursisäästukonkursi Negavatt finaalis välja kolm parimat projekti, mille eestvedajad said 10 000 eurot, et oma idee päriselt teoks teha.

Esikoha sai Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli võistkond PõhuNõu, kes toodab Eesti põhust biolagunevad ühekordseid nõusid, luues lisandväärtuse senisele põllumajanduslikule jääkproduktile põhule.

Teisele kohale tuli Eesti Kunstiakadeemia meeskond Don´t waste food, box it!, kes arendab taaskasutatud materjalidest biolagunevat toidupakendit. Kolmandale kohale jõudis Tartu Ülikooli projekt Poko. Nemad toodavad kergesti stiilseks võtmehoidjaks kokkuvolditavat korduvkasutatavat poekotte asendamaks õhukesi kilekotte.

Žürii liikme ja KIKi juhataja Veiko Kaufmani sõnul tagas kolmele võidumeeskonnale edu, et nende ideed olid kõige enam detailideni läbi mõeldud ja testperioodil kõige kaugemale jõudnud. „Nutikad lahendused ja suurelt mõtlemine oli see, mis selle aasta võitjate ideedest läbi kumas. Rõõm oli näha, et võidumeeskondades oli teotahet ja usku oma ideesse. Alahinnata ei saa ka nende projektide keskkonnasäästu osa.“

Tartu Erinevate Tubade Klubis toimunud superfinaalis võtsid omavahel mõõtu 10 ideed, kes pääsesid finaali 47 konkursile esitatud projekti seast. 

Täpsemalt saab auhinnatud ideedega tutvuda Negavati kodulehel<http://www.negavatt.ee> ja Facebooki lehel<https://www.facebook.com/negavatt/>, kust leiab võidumeeskondade videod.

Konkurssi Negavatt toetavad Paulig Coffee Estonia, Empower 4Wind , Eesti Pandipakend, Pärnu Vesi, Keila Vesi, Emajõe Veevärk, Club-Mate Eesti ja Good Mood Food.

Negavatt on SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist.

Allikas: KIKi pressiteade.