ELi hariduseksperdid arutasid Tallinnas kahepäevasel eesistumise konverentsil “Õppimise ja õpetamise nüüdisaegsed suunad” haridusinnovatsiooni üle.
Konverentsi peaesinejateks olid rahvusvaheliselt tunnustatud teadlased, kes tutvustasid hiljutiste haridusuuringute tulemusi. Utrechti Ülikooli hariduspsühholoogia professor P. Robert-Jan Simons rääkis õppimisega seotud mõttemustritest. “Tulevik toob meile rohkem õppimist, aga ka erinevad ja uued õppimise tulemused. Uuringud näitavad, et arengu-uskumusega õpilased saavutavad paremaid tulemusi,” ütles professor Simons.
Londoni Ülikooli kognitiivse neuroteaduse professor Michael S. C. Thomas selgitas, kuidas hariduslik neuroteadus saab toetada tõenduspõhist poliitikakujundamist. “Kui mõistame, kuidas aju töötab, saame ka õppimisest paremini aru, kuigi õppimine on ainult üks osa haridusest,” märkis professor Thomas. Tallinna Ülikooli koolipsühholoogia professor Eve Kikas tõi näiteid Eesti haridusuuringutest ja tõstis esile uuringutulemusi, mis näitavad, et kõige enam toetavad õppimist lapsekesksed õpetamispraktikad.
Loe lähemalt ja vaata konverentsi videosalvestust HTMi kodulehelt.
Allikas: HTMi koduleht.
Samal teemal: