Täna uurime, homme avastame


Avaldaja:Anne Kalmus25. Mai 2018

Loodus-ja täppisteaduste huviringide avamisest Paikuse Põhikoolis kirjutas Koolielule arendusjuht Anne Kalmus. LTT-ringid on seal koolis õpilaste seas väga hinnas.

 Teadus ei ole ega hakkagi kunagi olema lõpetatud raamat. Iga tähtis edu toob endaga kaasa uusi küsimusi. (Albert Einstein)

Paikuse Põhikool esitas 2016. aasta novembris SA Archimedes tegevuse „Teaduse populariseerimine” alategevuse „Teeme+” taotlusvoorus taotluse projekti „LTT-valdkonna huviringide käivitamine Paikuse Põhikoolis 01.05.2017-31.08.2020“ rahastamiseks.

Projekt sai positiivse vastuse ning nii saime avada sellest õppeaastast koolis 8 loodus- ja täppisteaduste (LTT) huviringi: Heureka, Avastusõpe, Inimene, Robootika, Esimesed katsetused keemias, Sissejuhatus füüsikasse, Tee oma esimesed äpid ja Esimesed avastused geograafias. Paikuse kooli 530 õpilasest osaleb nendes huviringides 140. Ise peame saavutatud tulemust väga heaks, sest osaleb ju ringitöös tervelt väikese põhikooli jagu õpilasi. Kuna koolis on aastaid pakutud õpilastele võimalust õppida süvendatult inglise keelt, siis huviringides osalemise võimalus oli seekord nendel õpilastel, kes erikeelerühmades ei õpi.

teeme+ (2).jpg IMG_1485.JPG IMG_1484.JPG IMG_1477.JPG

Huviringide õppeaasta lõpetasime 23. mail toimunud konverentsiga, kus õpilased esinesid ettekannetega selle kohta, mida nad olid terve õppeaasta jooksul ringitöös õppinud, mida põnevat teinud. Ettekanded olid vormistatud põnevate esitlustena, millest õhkus omajagu tähtsustki saavutatu ja avastatu üle.

Kui kuulamise ja vaatamise osa läbi sai, jätkus üritus teaduspesadega. Kõik õpilased jagati meeskondadesse, kes liikusid koos tegevuspesades. Huviringide juhendajad olid ette valmistanud praktilised ülesanded, mis õpetasid õpilastele meeskonnatööd, panid nuputama, pakkusid põnevust ja arendasid loovust. Nii pandi liikuma roboteid, ehitati konstruktorite abil Archimedese kehasid, tehti keemiakatseid reaktsiooni tunnuste kohta, uuriti värvisegude eraldamist, tehti illusiooni vee ja peeglitega, mängiti geograafia-alast nutimängu, kus korraga toimetati nutiseadmete ja atlastega. Samuti tutvuti mikroskoobi ehitusega, valmistati ise preparaati hambakatust ja uuriti seda. Lisaks said õpilased vaadata valmispreparaate nahast, silma võrkkestast, kõõlusest, spermisest, munarakkudest ja närvisüsteemist. Oli võimalus olla ka ürituse reporter ning teha nutiseadme rakenduse abil klippe ning laadida üles nad vastavasse keskkonda.

IMG_1472.JPG   IMG_1462.JPG IMG_1471.JPG IMG_1480.JPG IMG_1460.JPG IMG_1493.JPG  IMG_1461.JPG   IMG_1481.JPG

Vaata Õpilaste video üritusest

Suurt elevust tekitas ürituse lõpuosa, kui  arvuti abil loositi välja need õnnelikud, kes said Lego või nutiseadme akupanga omanikeks.

Päeva lõpus olid kõik rahul – oli ju üritus suurepärane näide meeskonnatööst, kaasavast haridusest ja uuenevast õpikäsitlusest.

Järgmisel õppeaastal projekt jätkub ning ees ootamas on uued üritused, katsetused ja tõdemused. Kui tänasel päeval avastavad põhikoolilapsed alles juba avastatud asju, siis pole teaduse vastu huvi tekkides võimatu, et tulevikus avastatakse ka juba midagi päris uut.

Paikuse Põhikooli arendusjuht Anne Kalmus

 

 

Haridus- ja Noorteamet