Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi teadlased on koos Korea Ülikooli partneritega välja töötanud esimese intelligentse haridusmängu, mille abil saab arendada lasteaia- ja kooliõpilaste mõtlemisoskust.
Esmapilgul lihtsas arvutimängus nimega AutoThinking tegutsevad labürindis juustu jahtiv hiir ja hiirt jahtiv kass. Mängija peab andma hiirele liikumiseks käsklusi ja saab hiljem järele uurida, kui head need olid. Mängu kaks esimest taset on veebis kõigile vabalt kättesaadavad ning nende läbimisel saab harjutada käikude planeerimist ja tegemist. Alates kolmandast keerukustasemest hakkab aga mäng ise kohanduma ja reageerima mängija käikudele tema oskuste järgi. Sel viisil arendab mäng algoritmilist mõtlemist – oskust probleeme algosadeks jagada ja nende lahendamiseks üheselt mõistetavaid käsklusi sõnastada. Mängu kohanemisvõime aitab iga õppijal areneda täpselt endale parajas tempos.
Tartu Ülikooli haridustehnoloogia professori Margus Pedaste sõnul on õpianalüütika, hariduslik andmekaeve ja masinõpe ning nende põhjal iseõppiva ja -kohaneva õpivara arendamine põnev ja paljutõotav uurimissuund. „Üleriigilises haridusstrateegias on võetud suund personaalsete paindlike õpiteede poole ja tehnoloogia annab selleks võimalused. Haridusteaduste instituudis on välja kujunenud tugev rahvusvahelise taustaga töörühm. Kassi ja hiire mängu taga on lahendused ja mudelid, mida saab kasutada aineõppes, kuid ka algoritmiline mõtlemine ise on väga oluline tulevikuoskus,“ märkis Pedaste.
AutoThinking on praegu prototüübietapis ja seda katsetatakse edasiarendamiseks Prantsusmaal, Šveitsis, Lõuna-Koreas, Taiwanis, Mehhikos ja mitmes teises riigis. Mängu arendab Tartu Ülikoolis uurimis- ja arendusmeeskond eesotsas õpianalüütika vanemteaduri Danial Hooshyariga. Tartu Ülikool on esitanud mängule ka rahvusvahelise patenditaotluse.
Mängu saab proovida AutoThinkingu veebilehel, kust saab selle kohta ka rohkem lugeda.
Allikas ja foto: TÜ pressiteade