6. novembril andis Playtech Estonia esindaja Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis üle 5400 euro suuruse stipendiumi. Selle said kaks üliõpilast, kes alustasid programmi „Kogenud kooli“ käigus korraga nii õpetajahariduse omandamist kui ka õpetajatööd.
Ka mullu toetas Playtech stipendiumiga kahte õppivat õpetajat.
Sel aastal osutusid stipendiumi saajateks Agnes Vask ja Aime Liiv. Agnes on lõpetanud Tartu Ülikooli füüsika erialal ning õpetab füüsikat Tartu Tamme Gümnaasiumis, kus ta annab muu hulgas füüsika süvakursust, arendab tehnoloogia õppesuunda ja juhendab väitlusringi. Aime oli palju aastaid vandeaudiitor, kuid tegi mullu karjääripöörde ning viis ellu oma lapsepõlveunistuse: alustas Järvakandi Koolis tööd matemaatikaõpetajana.
„Kvalifitseeritud õpetajate järelkasvu nappus on Eesti hariduse üks suurimaid valupunkte ja kõige suurem puudus on reaalainete õpetajatest. Püüame seda leevendada ja oleme Playtech Estoniale toetuse eest tänulikud. Õpetajate väljaõppesse ja selle kaudu noorte haridusse panustamine loob väärtust kogu ühiskonnale,“ ütles Tartu Ülikooli Pedagogicumi juhataja professor Margus Pedaste. „Programm „Kogenud kooli“ toob klassi ette inimesi, kellel on erialane väljaõpe juba olemas, ning võimaldab neil omandada Tartu Ülikoolis õpetajaharidus ja -kutse töö kõrvalt. Sooviksime näha, et sellest saaks reegel – et õpetaja, kellel nõutav haridus ja kutse veel puuduvad, õpib töötamise kõrvalt, et need omandada,“ lisas ta.
„Kogenud kooli“ on Tartu Ülikooli programm, kuhu on oodatud õppijad, kellel on magistriastme erialane ettevalmistus, kuid puudub õpetajatöö pädevus või kogemus. 2019. aasta kevadel võeti vastu 11 tulevast matemaatikaõpetajat, 2020. aastal said õppima asuda nii matemaatikud kui ka füüsikud.
Fotol vasakult Tartu Ülikooli Pedagogicumi juhataja Margus Pedaste, Playtechi brändi- ja kommunikatsioonijuht Egle Merbach, üliõpilased Agnes Vask ja Aime Liiv ning õpetajahariduse programmijuht Ingrid Koni. Foto: Eda Tagamets
Allikas: TÜ info
Samal teemal: