koostöö, digitaalne koostöö, video, projekt, videoprojekt... +koostöö, digitaalne koostöö, video, projekt, videoprojekt... +koostöö, digitaalne koostöö, video, projekt, videoprojekt, sefir -
Klassikalised õppemeetodid on pikka aega keskendunud individuaalse õppeprotsessi toetamisele, kuid õpilaste tulevikuks ettevalmistuse huvides on väga oluline just koostöö oskus. Kuidas saab kool õpetada koostööd digitaalsel ajastul?
Paljud töökohad eeldavad meeskonnatööd ning tänapäeva digitaalsel ajastul tähendab see ka uusi koostegemise võimalusi ning vorme. Selleks peab kindlasti ka kool õpilasi ette valmistama.
Koostöö on palju rohkem kui lihtsalt koos töötamine. Seda saab arendada kogu õppeprotsessis, alates õpetajast, kes õpilasi õpetab, kuni lasteni, kes saavad õpetada üksteist. Põhiline on anda igale õpilasele võimalus ülesannete lahendamisel aktiivset osa mängida.
Koostööd võimaldav õpikeskkond on teadmiste omandamiseks ja õppimiseks ideaalne. Võimaldades õpilastele aega ja ruumi, kus arutleda ja rakendada oskusi ning teadmisi, tekib neil sügavam arusaam õpitust. Lihtsalt öeldes, kui nad on kogu aeg ametis, ei kaota nad ka huvi.
Koostöös õppimisel on hariduses suur potentsiaal. Kui õpilased panustavad ja töötavad koos õppimise nimel, muudab see senist hariduse mõtet. See on toetamine, suunamine ja õppimise mõju suurendamine, mitte lihtsalt õppimise teekonna üle otsustamine.
Hea näide sedalaadi koostööst, kuhu on haaratud ka tehnoloogia, võiks olla videoprojekti koostamine. Videomaterjali loomine julgustab õpilasi loomulikul teel koostööd tegema - üks on režisöör, teine operaator, kolmas monteerib ning õpetaja lihtsalt suunab õpilasi protsessi sees.
Digitaalsed vahendid peaksid tahaplaanile jääma. Kui tarkvara on liiga raske, siis koostöö tähtsus kahaneb, sest suurem aur läheb programmi õppimise ja kasutamise peale. Igasugune tarkvara on ideaalne just siis, kui see on lihtsasti kättesaadav ja digitaalselt mitmekülgne, lubades õpilastel luua sisu igal hetkel abi küsimata.
Videoprojekti tulemuseks on õpilastel töö, mis kõneleb nende keeles. Tagasiside on kohene ning hinnangu andmine on lihtne - kui asi pole väärt, siis on digitaalne põlvkond esimene, kes seda märkab.
Üks võimalus sedalaadi ideede ammutamiseks digitaalseteks koostööprojektideks on Serif lehelt, see on tasuta veebipõhine keskkond õpetajale, kus tutvustatakse erinevaid võimalusi ning vahendeid digitaalse koostöö arendamiseks.
Refereeritud: Edudemic, foto: Flickr
Samal teemal: