Uurimus tehnoloogia rollist hariduses


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen02. November 2012

Tehnoloogiat kasutavad nii õpilased, õpetajad kui lapsevanemad. Kas kõigile see ka meeldib? Hiljutine uurimus valgustab, kui palju toetajaskonda on sel õpilaste, õpetajate ning lapsevanemate hulgas.

Dell'i uurimus koosneb 1575 intervjuust õpilaste, õpetajate ja lastevanematega USAs, Hiinas ning Saksamaal. Uuriti tehnoloogia rolli kohta hariduses ja õppimises, sealjuures kasutusvõimaluste ning eelistuste kohta. 

Olulisemad leiud

  • 8 vastanut 10st nõustus, et tehnoloogia muudab õppimise lihtsamaks, teeb õpetajad kättesaadavamaks ning annab õpilastele ainulaadsema õppimiskogemuse
  • 71% õpilastest on kodudes juurdepääs paremale tehnikale kui koolides
  • 53% vastab, et tehnoloogiat kasutatakse igapäevaelus liiga palju, samas ainult 29% ütleb, et klassiruumis on liiga palju tehnoloogiat
  • 82% nõustub, et klassiruumis võiks kasutada rohkem tehnoloogiat
  • USA õpilased kasutavad tehnoloogiat koolis uurimuste (61%) ja teatud ülesannete (53%) tegemisel, Hiina õpilased kasutavad tehnoloogiat peamiselt enda suvisel täiendamisel (80%)
  • 73% õpilastest kasutab koduseid seadmeid peamiselt õppetööks
  • 83% vastanutest usub, et tehnoloogia pakub õpilastele isiklikuma õppimiskogemuse
  • Suurem osa (71% kõigist vastanutest) arvab, et klassiruumi- ja kooliväline õppimine on väga oluline.
  • Vaid 40% USA õpilastest ja 26% Saksamaa õpilastest vastasid, et nende õpetajad on tehnoloogiakasutuses neist osavamad.
  • Õpetajad vastasid, et koolitused keskenduvad rohkem õpetamise praktikale (77%) ja tehnoloogiale (55%) kui tehnoloogia integreerimisele õppekavasse (55%), kus see võiks avaldada suuremat mõju.
  • Üks neljast õpilasest kasutab sotsiaalset meediat klassiruumis igapäevaselt.
  • Enamus õpetajaid USAs ja Saksamaal ei kasuta sotsiaalset meediat klassiruumis üldse.
  • 6 vastanut 10st panevad pahaks õpilaste sotsiaalse meedia kasutust klassiruumis oma õpitu jagamiseks, samal ajal enamus Hiina vastajatest kiidab sellise sotsiaalse meedia kasutusvõimaluse heaks
Enamus õpilastest kasutab klassiruumis tehnoloogiat vähem kui kaks tundi päevas, Hiina õpilased teevad seda teistest rohkem: 

Refereeritud: Edudemic, joonised Edudemic

Samal teemal

Haridus- ja Noorteamet