Tahvelarvuti pilootprogrammi esialgsed tulemused


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen15. Veebruar 2013

Aceri ja Eurpean Schoolneti pilootprogramm, mis võimaldas õpetajatel katsetada tahvelarvuti võimalusi ja potentsiaali õppetöös, on esialgsete tulemuste põhjal edukas.

Pilootprogrammi, mis kestis 2011. aasta septembrist 2012. aasta novembrini, koordineeris Euroopa tasandil European Schoolnet koostöös Acer’iga, kes varustas kaheksa Euroopa riigi valitud koolide õpetajad ja õpilased tahvelarvutitega.

Pilootprojekt

Alljärgnevalt lühike ülevaade 221 õpetaja poolt antud hinnangutest.

Tahvelarvuti-põhised tegevused

  • 90% õpetajatest kasutas tahvelarvutit koos õpilastega õppetöös
  • Üle poole (64%) kasutasid tahvelarvuteid 1-5 korda nädalas tunni planeerimisel ja läbiviimisel
  • Pea pooled (47%) õpetajad kasutasid seda tunni tagasisidestamiseks
  • 45% kasutas tahvelarvutit õppekorralduslikuks ja ametialaseks enesetäienduseks 1-5 korda nädalas

Õppimise ja õpetamise vahendid

  • Suurem osa õpetajatest (88%) kasutas õpetamisel internetist leitud materjale
  • 66% õpetajatest kasutas riiklikult ettevalmistatud veebipõhiseid vahendeid

Ametialane areng

  • 60% pilootprogrammis osalejatest osales vähemalt korra haridustehnoloogia alasel koolitusel, mis arendas nende IKT oskusi ja vahendi kasutamist nõutavaid teadmisi
  • Pooled õpetajad koolitasid end tahvelarvutiga õpetamise valdkonnas
  • Umbes 60% pilootprogrammis osalenud õpetajatest osalesid kolleegidega töögruppides, vahetasid materjale ja arutasid valitud õpetamisemoodust ning selle võimalusi

Õpetajate enesekindlus IKT integreerimisel õppetöösse

  • Pilootprogrammi etapi lõpul tundis kaks kolmandikku õpetajatest ennast tahvelarvuti efektiivsel integreerimisel õppetöösse kindlalt ning nad teadsid, millist sisu kasutada
  • 70% mõistavad nüüd tahvelarvuti abil õpetamise potentsiaalseid eeliseid, vaatamata lühikesele ettevalmistusperioodile

Põhjalikum lõppraport peaks saama kättesaadavaks veebruarikuu jooksul. Pilootprogrammis osales lisaks Eestileka Prantsusmaa, Saksamaa, Itaalia, Portugal, Hispaania, Türgi ja Suurbritannia.

Projekti Eesti koordinaator oli Tiigrihüppe Sihtasutus, pilootprogrammis osalesid Konguta kool, Kristiine, Haljala, Kiili gümnaasiumid ning Tallinna Tõnismäe Reaalkool.

Refereeritud: 1:1 Pedagogy for Schools 

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet