
Tehnoloogia toetab loovuse arengut. See dünaamiline duo ei välista õpetajat, vaid annab talle sobivad vahendid tulevikukodanike ettevalmistuseks. Kuigi kriitikud ütlevad, et tehnoloogia kaotab loovuse, käivad need kaks tegelikult käsikäes.
On raske kujutleda, et keegi, kellel on võimalus tehnoloogiat kasutada, ei pane seda oma kasuks tööle. Õpilased tunnevad tehnoloogia võimalusi ja selle loomingulist potentsiaali. Pea iga eluaspekt on sellega seotud ning kujutlusvõimel pole piire.
Õpetajad ei pea tehnoloogiat kasutades loobuma oma väärtustest. Uute võimaluste avastamine on nii õpetajale kui õppijale kaasahaarav. Kui mõne õpetaja jaoks on tahvelarvuti või nutitelefoni õppetöösse lülitamine harjumuspärane, on paljudele napid teadmised ja eneseusk takistuseks. Mureks aga ei ole põhjust, sest tegelikult piisab ainult huvist ja vähesest abist, et asjaga järjele saada.
Väljakutsed
Me võlgneme enese kurssiviimise olemasolevate võimalustega nii iseendale kui oma õpilastele. Tänapäeva kiire arengu juures ei piisa enam arvutialastest baasteadmistest. Tehnoloogia areng on selleks liiga kiire. Samas paneb juba üksi võimalustega tutvumine mõtted loovalt tööle.
Kui tehnoloogia ei ole õpetaja tugevaim külg, on klassiruum täis eksperte õpilaste näol. Tunni ümbermängimine õpilasele on hea võimalus nende loovuse arendamiseks. Nad leiavad õpetaja õpetamiseks alati põnevaid viise ning pedagoogil ei tarvitse oma väheste tehnoloogiliste teadmiste üle muretseda. Kogu sedalaadi protsess on loov ja õpilased on saadud võimaluse üle tänulikud.

"Me mitte ainult ei sirvi, klõpsa, suhtle ja mängi, vaid ka leiutame, kujundame, loome, jagame"
Koostöös loomine
Räägitakse palju sellest, kuidas loov õpetamine muudab logu õpetamise kogemust. Kindlasti on igas koolis jaganud keegi vaimustust sellest, kuidas tehnoloogia on õppeprotsessi lihtsustanud ja paremaks muutnud. Teie koolis võib töötada õpetaja, kes kasutab edukalt mobiiletelefone ja õpilased on selle üle rõõmsad. Uutest võimalustest kuuldes võikski olla oma kool selleks kohaks, kus kolleegi poole pöördudes abi paluda saab. Olge avatud, rääkige oma muredest, tehke koostööd, organiseerige töötubasid, õppige teineteiselt. Vahest on just see ühine töö miski, mis loob midagi paljutõotavat kogu koolile.
Olemasolevate võimalustega kursis olles säästab õpetaja aega ja energiat, rääkimata uhkusest, mida toob loominguliste tegevuste igapäevane õppetöös kasutamine. Värske tehnoloogiaga pole alati lihtne sammu pidada, uuendused on igapäevased ja moodne nutitelefon võib aeguda üleöö. Võti ei olegi niivõrd kõige uuega järje peal olemises, kui kiires kohanemises.
Tehniliste oskuste omandamisel on loovalt õpetamisel ja õppimisel suur roll. Kui õpetaja avab end tehnoloogia ja loovuse duole, astub ta suure sammu oma praeguste õpilaste reaalsuse tajumise poole ja oskab neid tulevikuks paremini ette valmistada. Suvi on just paras aeg viia end kurssi mõne põneva ainealase tehnoloogilise võimalusega, mida üheskoos õpilastega sügisel katsetada. Selleks pakub omalt poolt palju võimalusi ka Koolielu õppevara leht.
Refereeritud: Edudemic, foto: Flickr (kasutaja: Denise Krebs)
Samal teemal:



