Sisekaitseakadeemias magistritööna läbi viidud uuringust selgus, et riigikaitseõpetuse läbinud õpilaste kaitsetahe on kõrgem kui seda ainet mitte õppinud noortel.
Lisaks nähtus magistritööst, et vabatahtlikult riigikaitseõpetust võtnud õpilaste kaitsetahe on kõrgem kui seda kohustuslikus korras õppinud noortel.
Võrreldes riigikaitseõpetust õppinud ja mitteõppinud õpilaste vastuseid, saab uuringu tulemuste põhjal välja tuua, et riigikaitseõpetust õppinud õpilased seostavad kaitsetahet kindlamalt riigi või kodumaaga kui riigikaitseõpetust mitteõppinud õpilased, märkis uuringu autor Mari-Liis Mänd kaitseministeeriumi kaitseväeteenistuse osakonnast. "Sellest järeldub, et riigikaitseõpetust õppinud õpilased mõistavad paremini Eesti riigikaitsesüsteemi ja selle toimimist ning on seeläbi teadlikumad kodanikud, kui riigikaitseõpetust mitte õppinud õpilased."
Riigikaitseõpetust õppinud õpilased on märkinud, et riigikaitseõpetuse tunnis osalemine on nende kaitsetahte tekkimisele ja kasvamisele kaasa aidanud, samas kui riigikaitseõpetust mitteõppinud õpilastel on Eesti kaitsejõududesse vähem usku ja konflikti korral lahkuksid paljud neist Eestist esimesel võimalusel.
Mänd tõstis esile veel ka seda, et enamik riigikaitseõpetust mitteõppinud noortest leiab, et kursuse läbimine võiks nende kaitsetahet siiski tõsta. Tulemustest selgus kahe vastanute rühma kuuluvate õpilaste erinev suhtumine riigikaitseõpetusse. Positiivne on asjaolu, et nii riigikaitseõpetust õppinud kui mitteõppinud õpilastest enamik pidas seda pigem vajalikuks õppeaineks.
Mändi meelest tuleks riigikaitseõpetuse populariseerimiseks õpilasi antud valikainest paremini informeerida, sest hetkel on selle mittevalimise peamiseks põhjuseks "teadmatus ja hirm ebatraditsioonilise õppeaine ees".
Uuring viidi läbi 24 Tallinna gümnaasiumi riigikaitseõpetust õppinud ja mitteõppinud õpilase seas. Põhiuuringule eelnes ühes valimisse kuulunud koolis pilootuuringu läbiviimine. Uuringu tulemusena analüüsiti riigikaitseõpetust õppinud ja mitteõppinud õpilaste suhtumist kaitsetahtesse ning kahe grupi kaitsetahte taseme erinevusi, et saada sisend kaitseministeeriumile riigikaitseõpetuse arendustegevuse tõhustamise ettepanekute tegemiseks.
Allikas: BNS
Foto: Koolielu arhiiv
Samal teemal: