
"Arvutiklassis toimuvate eesti keele tundide kaudu saan sisendada teadmist, et arvuti ja internet on töövahendid, mitte ainult meelelahutus," ütleb Gustav Adolfi gümnaasiumi (GAG) eesti keele õpetaja Jane Tõnisson.
Möödunud õppeaastal viis Tõnisson 6. klassiga igal nädalal ühe tunni läbi arvutiklassis, 7. ja 9. klassiga aga mõne tunni õppeaasta jooksul. Oma kogemust jagas ta möödunud nädalal GAGis toimunud konverentsil „IKT koolis täna ja homme“.
Kui selgus, et igal nädalal tuleks üks 6. klassi eesti keele tund läbi viia arvutiklassis, ei olnud Tõnisson võimalustega veel nii hästi kursis. "Pelgasin seda, et kuidas ma igal nädalal õppeaasta lõpuni ülesandeid leian ning kust saada ideid. Hirm oli asjata – ideid tuleb: Koolielu portaalis on olemas töövahendeid, mida kasutada erinevates ainetes. Lisaks saab ideid õpikust ja kolleegidelt," märkis Tõnisson.
6. klassi puhul kasutas Tõnisson järgmisi veebikeskkondi:
Jane Tõnisson seminaril "IKT koolis täna ja homme". Pildistas Merje Pors.
Tõnisson kasutab eesti keele tundides ka palju sõnavara harjutusi veebisõnastikega aadressil http:/
Kokkuvõtteks leidis Tõnisson, et õpilased ja õpetaja naudivad vaheldust, mida tunni läbiviimine arvutiklassis pakub. "Eriti tajusin mõju siis, kui 6.klassiga oli paaristund - arvutiklassis läks tund palju ladusamalt ning saime lõimida erinevaid aineid. Õpilane on aktiivne, õpetaja roll on olla suunaja ja selgitaja."
Samas tuleb valmis olla, et õpilastel on erinev tempo, mis nõuab õpetajalt individuaalset lähenemist. "Minu jaoks oli tund väga intensiivne, palju tuleb selgitada ja kohati oli tunne, et olen kehalise kasvatuse tunnis – nahk oli märg. Arvatakse, et tund arvutiklassis on meelelahutus ja vahel õpilased poevad tehniliste tõrgete taha, kui ülesanne tegemata," jagas Tõnisson oma kogemust. "Samas oli ka selliseid tunde, kus jalutasin arvutiklassis ja tundsin õndsust, kõik tegid ilusasti tööd."
Samal teemal:



