"Sotsiaalmeedias on lõputult võimalusi, kuidas õpilasteni jõuda ning neid motiveerida. Leidke need üles!" julgustab Gustav Adolfi gümnaasiumi (GAG) käsitööõpetaja Kristiin Sidok.
Kristiin jagas oma kogemust sotsiaalmeedia kasutamisel 27. augustil GAGis toimunud konverentsil „IKT koolis täna ja homme“.
"Mul on Facebooki suhtes trots, et tahaks teisi sotsiaalvõrgustikke ka ikka õpilastele tutvustada," alustas Sidok. Nii alustas ta õpilastööde esitlemist hoopis käsitööblogis "GAG õpilastööd". Õpilased kutsusid õpetajat Facebooki ning ajaveebi populariseerimiseks tegigi Sidok lehekülje ka Facebooki, mille järel külastajate arv ajaveebis kasvas hüppeliselt.
"Facebookis annan teada, et uus postitus on jõudnud käsitööblgisse ja siis õpilane läheb vaatama. Tore on näha, kui õpilane tuleb ja ütleb, et nägin blogis nii vahvat punutist ja ma tahaksin ka õppida sellist tegema," märkis Sidok. Õpilased teevad oma töödest foto ja kirjutavad kokkuvõtte tehtud tööst – nii saab analüüsida, kuidas meeldis seda tööd teha, mida uut ta selle käigus õppis jne.
Kristiin Sidok ettekannet pidamas. Pildistas Merje Pors.
Õppematerjalide jagamine
Käsitöö töölehti jagab Sidok ajaveebis "Näputöö õpetusi". Et õpilased kodus veel õigeid käsitöövõtteid harjutada saaksid, on õpetaja loonud ka rea õppevideosid, mis on leitavad YouTube'is. Allpool näete õppevideot "Silmuste loomine".
Ühe ülesandena loosis Sidok õpilaste vahel välja erinevad käsitöötehnikad, mille kohta noored pidid koguma eriliigilist infot: pildid, videod jne. Info koondamise kohaks valiti Edcanvas (eestikeelse juhendi leiate siit).
Pilte oma tehtud töödest jagavad õpilased keskkonnas Fotki (eestikeelse juhendi leiate siit), kus fotosid on võimalik üles laadida ka e-kirja teel. Kokandustundide parimate palade retseptid on võimalik leida ajaveebist "Jagame leide ja ideid". Head sotsiaalmeedia rakendamist!
Samal teemal: