huvitav kool, haridus- ja teadusministeerium, nõukogu, mõttekoda
Algatuse Huvitav Kool mõttekoda määratles reedel huvitava kooli kui õppiva ja kogukonnale avatud organisatsiooni, mis pakub piisavalt pingutust nii õpilastele kui ka õpetajatele ja mis kujundab lastest tublid õppimisvõimelised kodanikud.
Reedel Tallinna ülikooli filmi- ja meediakoolis kogunenud mõttekoja töös osales ligi 60 inimest erinevatelt elualadelt, teatab haridus- ja teadusministeerium.
Mõttekoda tunnistas, et Eesti kool motiveerib õppimist ja õpetamist ühekülgselt, jättes kasutamata võimalused, mida õppekava lubab. Probleemi lahendamiseks pakkusid arutelul osalenud välja paarkümmend konkreetset ettepanekut, mida saaks ilma suuremate kulutusteta ja lähematel aastatel koolis rakendada. Algatuse Huvitav Kool koordinaatori Pille Libliku sõnul jagunevad ettepanekud nelja olulise tegevussuuna vahel: õpilase ja kooli hindamise mitmekesistamine; õpetaja ja õpetajakoolituse areng; kooli asjatundlik juhtimine; kooli tihedam sidumine kogukonnaga ja ühiskonnaga tervikuna.
Ettepanekute seas olid näiteks:
Kirja pandud ettepanekud ei eelda koolidelt põhjalikke muudatusi, pigem asjatundlikku planeerimist, tegevuse selgust ja avatust. Selle võttis kokku Tallinna ülikooli professor Mati Heidmets, kelle sõnul kehtib Eestis korralik õppekava ja õpetaja kutsestandard ning seal sätestatu tuleb teoks teha, ka see on suur samm edasi.
Mõttekojas kirja saanud ettepanekuid täpsustab lähematel päevadel algatuse toimkond. Ettepanekute alusel valmib koostöös koolidega tegevuskava koos vajalike eelduste kirjeldustega. Kuidas ettepanekud ellu jõuavad, seda arutab täpsemalt algatuse Huvitav Kool järgmine ettevõtmine veebruaris.
Mõttekojal osalesid Huvitava Kooli nõukoja liikmed, Huvitava Kooli ideevõistluse esseede autorid, õpetajad, koolijuhid, koolipidajate esindajad ja teiste eluvaldkondade esindajad.
Foto: Koolielu arhiiv
Samal teemal: