Pelgulinna rahvusvahelised robotid


Avaldaja:Madli Leikop17. Veebruar 2014

Pelgulinna gümnaasiumi klassiõpetaja Petri Asperk oskab eTwinningu võimalusi õppetöös suurepäraselt kasutada. Sellest annab tunnistust nii projektide suur hulk kui huvitavad teemad.

2c klassil on praegu käsil eTwinningu projekt „Robots!“. Algatus ja mõte pärineb Petri Asperkilt, lapsed tulid innuga kaasa. Petri Asperk juhendab, koordineerib, jälgib ja korraldab sel õppeaastal rohkem kui kümmet eTwinningu projekti, kaasatud on erinevad kooliastmed, sest õpetaja annab ka arvutiõpetuse tunde 1.-9. klassini. „eTwinninguga alustasin kuskil 2008-2009, päris palju on nüüdseks juba projekte olnud. 2011-2012 oli kokku 10-11 projekti. Huvi on asju teistmoodi teha. Kui teha tööd õpiku ja töövihikuga, siis mis lapsele tegelikult koolipäevast meelde jääb? Tahaks enamat,“ selgitas õpetaja Asperk huvi projektitöö vastu.

IMG_2062.JPG

Tallinna Pelgulinna gümnaasiumi klassiõpetaja Petri Asperk.

„Projektid ei pruugi olla väga pikad. Näiteks oli kunstiprojekt, kus joonistasime sügispilte. Praegu on robotite projekt. Üheksandas klassis on blogiprojekt – iga õpilane peab oma blogi, kirjutavad kokkulepitud teemadel, kujundavad oma blogi, tutvuvad teiste blogidega, saavad inglise keeles kirjutiste eest hindeid. eTwinningu puhul ei peagi õpetaja alati väga palju tegema, õpilased tegutsevad ise. Õpetaja peab leidma mõtte, idee, projektipartnerid, aga õpilased teevad enamiku töö ära. Mis võtab õpetajalt aega, on projekti vedamine ja juhtimine. See on mahukas.“

IMG_2064.JPG

Need robotid sündisid rühmatööna ja taaskasutatud materjalist. 

2c klass on praegu hõivatud robotite joonistamise, programmeerimise ja kui lund veel oli, siis koguni skulptuuride meisterdamisega. Projekti „Robots!“ raames joonistati ja meisterdati robotid ning kirjutati juurde juhendid, mida robot teha võiks. Keskkonnas http://www.3dtin.com modelleeriti robotitest 3D kujutised, mängiti robotite programmeerimismängu LEGO Fix The Factory ja programeeriti LEGO Mindstorm roboteid.

„Robotite projekt algas umbes kuu aega tagasi. Esialgu oli mõte teha väike kunstiprojekt, aga väike see projekt enam küll ei ole,“ selgitas Petri Asperk. „Mõtteid tuli kogu aeg juurde, tegimegi lisaks legorobotite mängu. Meisterdasime isegi lumest robotiskulptuure. Meil on 13 projektipartnerit seitsmest riigist. Partnerite leidmine ei ole keeruline, kui sul on idee, mis teistele ka meeldib. Lastele meeldib, silmad säravad.“

WP_001628.jpg

WP_001551.jpg

Siin on käsil juba programmeerimine. Fotod 2.c klassi blogist. 

Kõike projektiga seonduvat kajastab õpetaja klassi blogis. Edukale tegutsemisele aitab kaasa seegi, et Pelgulinna gümnaasiumis on vajalik tehnika olemas, nii robotikomplektid kui hästi varustatud arvutiklassid. Kuhu projekt „Robots!“ lõpuks välja jõuab, millega lõpetate? „Hea küsimus,“ nentis Petri Asperk. „Põhiline, millest kõik alguse sai, on ikkagi kunstiprojekt, joonistasime ja mõtlesime, mida robotid teha saaksid. Et tekitada lisaväärtust ja suuremat huvi robotite vastu, siis lisandusid ka muud tegevused. Kooliaasta lõpuks tahaks töödega valmis jõuda. Üritaks kõik projektipartnerid panna tegema samu asju mida meiegi siin teeme, tekitada huvi programmeerimise vastu.“

Ehkki eTwinningu kogemust on Petri Asperkil rohkelt, ei ole ta seni ühegi projektiga konkurssidel ega võistlustel osalenud. Robotiprojektiga liiguvad mõttes siiski selles suunas, et see on väärt teistega võistlema.

Sõpruskoolid Euroopas ehk eTwinning on programm, mis pakub õpilastele, õpetajatele, koolijuhtidele ja teistele koolitöötajatele võimaluse osaleda koolidevahelises koostöös info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kaasabil. Eestis veab eTwinningu programmi Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus.

Fotod: Madli Leikop.

Samal teemal:

 

Haridus- ja Noorteamet