26.-27. augustil toimus Gustav Adolfi Gümnaasiumis juba viies IKT seminar „IKTst koolitunnis lihtsalt ja moodsalt“, kus osales ligi 100 pedagoogi üle Eesti.
Õpetajad ja haridustehnoloogid jagasid oma kogemusi IKT vahendite kasutamisel ning uute materjalide rakendamisel. Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajad tutvustasid joonestamisprogrammi gümnaasiumile, matemaatikatunnis kasutatud Wolfram programmi, käsitöö õpetamiseks sobilikke IKT vahendeid jpm. Lisaks said seminaril osalejad mitmetes töötubades uusi tehnoloogiavahendeid katsetada. Muuhulgas tegid õpetajad tutvust liitreaalsuse loomisega, fotojutustusega, programmeerimisega ning iPadide kasutamisega hariduslike erivajadustega laste õpetamisel.
Kui esimesel seminaripäeval selgitasid peamiselt Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajad, milliseid programme ja rakendusi nad tundides on kasutanud, siis teisel päeval keskenduti enam tahvelarvutite kasutamisele laiemalt. Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloogi Ingrid Maadvere sõnul ei ole hetkel väga selget ülevaadet, kus ja kuidas täpselt Eesti koolides tahvelarvuteid kasutatakse. “Kui mõni kool veel otsustab, kuidas edasi minna, siis neile soovituseks võime öelda, et õpetajad peaksid saama esmalt võimaluse iPadidega põhjalikult tutvuda,“ selgitas Maadvere ja lisas, et Gustav Adolfi Gümnaasiumis saidki esmalt õpetajad tahvelarvutid.
Tehnoloogiliste vahendite võlust ning iPadide kasutusvõimalustest rääkis Apple Lighthouse projekti eestvedaja ning Apple´i tunnustatud koolitaja Neil Emery, kes rõhutas, et õpetajad peaksid tehnoloogia arenguga kaasas käima ning õppetööd vürtsitama erinevate rakendustega. Võrdlusena tõi Emery välja, et 52% Inglismaa koolidest on soetanud õppetöö tarbeks tahvelarvutid.
„Oluline on kaasata protsessi õpilased, selgitada välja, mida lapsed juba kasutavad ja kas neil on ehk kodus oma tahvelarvutid olemas. Peamine on jagamine, jagage kogu head tööd, mida te teete,“ ütles Emery. Samuti soovitas ta õpetajatel end pidevalt täiendada ning õhutas ka õpilasi konkursitele osalema suunama.
Emery tutvustas ka iPadi rakenduste võimalusi, näitlikustades seda eksperimendiga iPadi kasutusvõimalustest keemiatunnis. Emery kasutas nelja rakendust (nt Sparkslab jt), et nende abil välja selgitada, kuidas halogeenpulgakeses valgus ajaga väheneb ning kuidas seda infot ühest rakendusest teise liigutada ning rakendusi omavahel siduda. „Oluline on uute asjade tegemine, uute tehnoloogiate kasutamine. Kui aus olla, siis mind ei huvita enam lihtsalt PowerPoint,“ ütles Emery. Ka noored tahavad uusi vahendeid kasutada, lisas ta.
Kokkuvõtet Neil Emery ning teistest seminari ettekannetest saab lugeda siit.
Gustav Adolfi Gümnaasiumis toimunud IKT seminaril selgitas Apple'i tunnustatud koolitaja Neil Emery, miks on oluline kaasata infotehnoloogilisi vahendeid ka õppeprotsessi. Foto: Kristjan Salum.
Seminarist "IKTst koolis lihstalt ja moodsalt" saate peatselt ka lähemalt lugeda.
Samal teemal: