Margus Pedaste: tehnoloogia tähendab ka julgust eksida


Avaldaja:Laura Vetik10. September 2014

Edukad ollakse just seal, kus vabadus on suurem: vabadus teistest erineda, vabadus eksida. See tähendab suuremat paindlikkust õpitulemuste tunnustamisel, ütleb Margus Pedaste e-Õppe Uudiskirjale antud intervjuus.

Margus Pedaste juhib Tartu Ülikooli (TÜ) sotsiaal- ja haridusteaduskonna haridusteaduste instituudi haridustehnoloogia keskust, ta on TÜ Pedagogicumi juhataja, annab loenguid õpetajaks õppivatele tudengitele, juhendab ning retsenseerib bakalaureuse-, magistri- ja doktoritöid, teeb täienduskoolitust tegevõpetajatele, on paljude haridustehnoloogiat ja õpetajaametit puudutavate uuringute, artiklite, teadustööde autor ja kaasautor. Teda näeb-kuuleb sageli esinemas konverentsidel, seminaridel, koolitustel, kus teemaks infotehnoloogia kasutamine õppetöös, uurimuslik õpe, tuleviku õpetaja.

"Koolijuhid võiks mõelda, kuidas muretseda kõikidele oma õpetajatele nutitelefon – sundkorras. Kui eelmisel aastal ületas nutiseadmete müük maailmas lauaarvutite müügi, siis see on tulevik," rääkis Pedaste. "Õpilastel on nutiseade taskus, aga kasutatakse seda peamiselt meelelahutuseks, väga harva õppimiseks. Kui nutitelefoniga õpetajaid on väga-väga palju vähem, on tõsine oht, et tekibki lõhe selle vahel, kuidas õpilased on valmis õppima ja kuidas õpetajad on valmis õppimist toetama. Peame tehnika soetamise sammu astuma."

Loe intervjuud e-Õppe Uudiskirjas.

Samal teemal:

Tulevikus on õpetajad digifännid

Haridus- ja Noorteamet