
15.-17. jaanuaril said maagilises Taagepera lossis kokku 64 haridustehnoloogi üle Eesti, et osaleda HITSA korraldatud talvekoolis. Tutvuti uute rakendustega, harjutati õpistsenaariumite loomist ning animatsiooni tegemist.
Oma muljeid jagavad haridustehnoloogid Virtsu Koolist ja Saku Gümnaasiumist.
Kuidas õpetada nii, et lapsel oleks rõõm õppimisest ja ka õpetajal huvitav?
Autor: Airi Aavik Virtsu Koolist
16. jaanuari hommikul virgusid Taagepera lossis unised haridustehnoloogid, et vastu minna teadmisi täis päevale. Hommikusöögilauas kohtas äraseletatud näoga inimesi – kes oli kohanud lossihärrat, kes eelmise õhtu tegemistest veel õhinas. Nimelt korraldati haridustehnoloogidele üllatuslik ja põnev töötuba – kohale oli kutsutud Psühhobussi nime alla koondunud Tartu psühholoogiatudengeid, kes tutvustasid eesrindlikku tehnoloogiavidinat Oculus Rift prille. Interaktiivse psühholoogia-alase eksperimendi käigus oli võimalus sukelduda kolme virtuaalmaailma – hõljuda Islandi maalilises looduses ja mängida pallimerega. Tugevama närvikavaga haridustehnoloogid said adrenaliiniportsu kätte ameerika mägedel sõites.
Töise päeva alguseks toimunud tutvustusring näitas, et meie hulgas on väga palju huvitava taustaga inimesi: lauljaid, agronoome, zootehnikuid, üliõpilasi, turvamehi, poemüüjaid jt. Ingrid Maadvere juhendamisel vaatasime üle haridustehnoloogide võrgustiku tegemised, tublimad said premeeritud reisiga Educa messile Helsingisse (loe messist lähemalt siit). Samuti otsisime uusi tegevusi, mida meie võrgustik võiks pakkuda - töövarjuks olemine, IT-firmade külastamine, äpikogumike loomine jne.
Päeva põhilektorid Marina Kurvits ja Jüri Kurvits tõstatasid küsimuse: miks laps ei taha koolis käia, aga õppida tahab? Kuidas õpetada nii, et lapsel oleks rõõm õppimisest ja ka õpetajal huvitav? Väiksed lapsed tahavad ise tegutseda, mitte õpetajat kuulata, gümnaasiumis on asi juba vastupidi. Miks?
Üheks võimalikuks lahenduseks on õpistsenaariumid, mis aitavad õpetajaid töö planeerimisel. Õpistsenaarium on õpisisust vaba nn alus, millest lähtudes saab õpetaja oma tunnile loova ja kaasaegse sisu anda. Õppisime ka ise õpistsenaariume koostama. Harjutasime oma koolituspäeva näitel (vaata näidet) ning seejärel lõime ka ise õpiloo (vaata sedagi).
Õhtusöögilauas pealtkuuldud lausekatked võtsid päeva hästi kokku: “Väga asjalik!”, “Oli huvitav päev”, “Oh, ma olen täiesti tühi suurest mõtlemisest”, “Keeruline, kuid ideel on jumet” jne.
Nii peakski olema – õppimine läbi lõbu!
Autor: Carmen Roomets Saku Gümnaasiumist
Laupäev oli uute leidude päev, kusjuures uusi ideid oli tõesti palju, huvitavaid ning kasulikke.
"Uute leidude" rühmatöö esitlused kuulatud ootas ees hääletamine. See oli raske, kuna häid äppe oli mitu ning kõigile tahtnuks hääle anda ja nad võidule upitada. Populaarsemateks osutusid: http:/
Päeva teine osa planeeriti paralleelsetele töötubadele. Osaleda sai „Äpi loomine töövahendiga MIT App Inventor 2“ töötoas, mille tulemusena valmis kaks mobiilirakendust. Teine töötuba oli „Animatsiooni loomine nutiseadmega“, kus katsetati erinevaid rakendusi Androidile ja iPad’ile ning valmis nii mõnigi animatsioon. Näiteks PicPac, mis oli igati sobilik Taagepera lossi! Mulle tundus, et äpi loomise rühmas käis tõsine mõtlemine ja programmeerimine, samas kui animatsiooni loomisel käisid töö ja lõbu koos. Nii peakski olema – õppimine läbi lõbu!
Päeva kolmandas osas tutvustati Euroopa iTec projekti raames välja töötatud hindamismudelit, mille abil saab õpetaja või kool määratleda enda innovatsiooniküpsust ning lähtuvalt sellest planeerida nii kooli arenguvajadusi kui ka konkreetseid tegevusi klassiruumis.
Haridustehnoloogide talvekoolis sai end põnevate teadmistega täis laetud, ootan juba põnevusega suvekooli!
Foto: Heikki Eljas.
Samal teemal:



