Eesti Õpetajate Liit korraldas 27. mail oma sünnipäeva puhul konverentsi "Õpetaja mängimata roll", kus arutleti õpetaja rolli üle nii koolis kui ühiskonnas. Loe kokkuvõtet konverentsilt kõlama jäänud mõtetest.
Üha enam õpetajaid tajub oma rolli mitte pelgalt aineõpetaja ja tunniandjana, vaid inspireerija, toetaja ja võimestajana. Eesti õpetajate liidu sünnipäevakonverentsil „Õpetaja mängimata roll” palusime esinejatel innustada osalejaid mõtlema rollide ning lahenduste üle, kuidas neid rolle täita. Ühiste arutelude ning tagasi- ja edasisidestamiste tulemina koorus päeva jooksul välja mitmeid häid ideid, kinnitust said mitmed mõtted, kirjutab Margit Timakov Õpetajate Lehes.
Kuigi õpetaja peab enda õpetatavat ainet tundma, jäi konverentsil pigem kõlama, et ta peab olema ise sellest ainest innustunud. Siis jagub tal soovi end täiendada, noori julgustada. Emeriitprofessor Viive-Riina Ruus on juba varem käinud välja mõtte õpetamiskunstide vabalavast ja õpetajast kui õpetamiskunstnikust. Ettevõtja Rain Pikandi tempokas esitlus viskas pilgu nii minevikku kui ka tulevikku ja püstitas olulise küsimuse oleviku kooli vajakajäämiste kohta. Ta tõdes, et koolis on puudu tänapäevast. Kirjanik Jan Kausi näited kirjandusklassikalisest õpetaja Laurist toetasid kuvandit mõistvast, ent nõudlikust õpetajast, kes end õpetatava looga tugevalt seostab.
Loe lähemalt Õpetajate Liidu konverentsi järelkajast Õpetajate Lehest.
Allikas: Õpetajate Leht.
Foto: Terje Lepp.
Samal teemal: