Juba kahe nädala pärast algab kolmas Arvamusfestival, kus seekord luubi all ka digiteemad. Uurisime digihariduse ala kaaskorraldajatelt, Väätsa Põhikooli õpilastelt ja nende juhendajalt, kuidas Arvamusfestivali ettevalmistused lähevad.
Arvamusfestivali kavas on sel aastal hulgaliselt haridusteemasid, nende seas ka mitu digihariduse arutelu. Väätsa Põhikooli õpilased on eestvedajad Õpiorus 15. augustil kell 13.30-15 toimuval arutelul „Miks lapsed lähevad digimaailmast pöördesse?“ ehk kas ja miks on digivahendid kasulikud ning mida nendega koolitunnis teha annab.
Kuidas Väätsa Põhikoolis tehnoloogiaga lood on, millistes ainetes kõige enam tehnoloogiat kasutatakse?
Palju kasutatakse tehnoloogiat inglise keele tunnis ja rahvusvahelises projektitöös (eTwinning, Comenius), ka eesti keeles, matemaatikas, ajaloos. Algklasside tunnid toimuvad Smart klassis, nii et ka nemad saavad end juba tehnoloogiaga kurssi viia. Samuti on robootika, kolmandas kooliastmes kasutatakse ka IPad’e.
Arvamusfestivalil veate aruteluteemat „Miks lapsed lähevad digimaailmast pöördesse?“. Mida kuulda-näha saab?
Kuna täna räägitakse palju huvitavast koolist, innovatsioonist, kaasaegsest õppest, siis tahame rääkida ja näidata, mida oleme meie teinud oma koolis digi ja tehnoloogia vallas.
Kuna see teema meid väga huvitab, siis räägime õpilaste loodud Väätsa TV-st, kooliraadiost, Noorte Leiutajate Klubist, õpilasfirmast Digitund, HITSA konkurssidel osalemiseks tehtud töödest, oma nägemusest tulevikukooli kohta. Võtame kaasa tööd, mille oleme oma koolis 3D-printeriga välja printinud, samuti HITSA õpilaskonkursiks valminud Traiki (kolmerattaline sõiduk, toim.), millega kaasaarutlejad sõita saavad. Räägime ka oma koostööst ettevõtjatega.
Tahame näidata, et koolis ei ole igav, kui vaid ise tahad midagi teha, samuti seda, kuidas nutiseadmeid tundides rakendada.
Miks peaks inimesed just teie arutelule kaasa elama/mõtlema tulema?
Kuna tihti räägitakse, et noored ei taha midagi teha või et maal pole midagi teha, siis see on suurepärane näide tegusatest noortest, just poistest, ja tegemistest maakoolis. Näitame, mida lahedat võib maal ette võtta. Samas on see ka väga hea näide toetavast omavalitsusest, koolist ja lapsevanematest.
Kuidas õpilased sellesse suhtuvad, et neid Arvamusfestivali korraldusse on kaasatud?
On väga oluline, et õpilasi kaasataks sellistesse aruteludesse, sest õpilased oskavad avaldad arvamust oma vaatevinklist, on ju nemad üks suur osa haridussüsteemist. Arvamusfestivali digihariduse teemaalale on kaasatud viis Väätsa noort.
Kuidas festivaliks valmistunud olete?
Õpetaja saatis teema ideekorjesse ning andis teada, et see on võetud festivali päevakorda. Seejärel kutsus tehnoloogiahuvilised poisid kokku ning rääkis osalemisest. Saime mõned korrad kokku, kaasates ka oma moderaatori Kadri Piusi. Arutlesime, mida ja kuidas rääkida ning mida näidata.
Küsimustele vastasid Väätsa Põhikooli õpilane Sten Perillus ja õpetaja Anneli Tumanski.
Fotol HITSA õpilaskonkursil "Lahe Asi" võidukas Väätsa Põhikooli meeskond, kelle konkursitööd Traiki ka Arvamusfestivalil näha ja proovida saab. Foto: Terje Lepp.
Samal teemal: