Hindamine peaks rõõmu tooma


Avaldaja:Madli Leikop25. November 2015

Ühendus Loovharidus koostöös TLÜ haridusinnovatsiooni keskusega julgustab õpetajaid õppeaineid lõimima ning kujundavalt hindama, et pakkuda koolirõõmu nii iseendale ja seeläbi kindlasti ka õpilastele.

27. novembril toimub sel eesmärgil ühenduse Loovharidus ja TLÜ haridusinnovatsiooni keskuse seminar "Kujundav hindamine I". 

Seminari peaettekandes "Hindamine erinevates pedagoogilistes süsteemides" lähtub TLÜ haridusteaduste instituudi dotsent Tiiu Kuurme põhitõest, et hindamine ei pea olema sunnivahend, vaid miski, mis lubab saavutusest rõõmu tunda, aga ka iseend paremini tundma õppida. Ettekanne keskendub hindamisproblemaatikale ja -praktikale kolmes enamlevinud alternatiivpedagoogilises süsteemis, milleks on waldorf-pedagoogika, Montessori-pedagoogika ja Freinet’-pedagoogika.

Vaba Waldorfkooli õpetajate Liivi Luhtaru ja Kristina Šanini ettekande eesmärk on tutvustada, keda nemad kujundavad ja mida hindavad. Pärnu Vabakooli õpetajad Liia Severin ja Vilve Noppel räägivad, kuidas Pärnu Vabakool on 18 tegutsemisaasta jooksul käinud kujundava hindamise käänulist ja huvitavat teed – vaid 9. klassis on tähthinded. Viimsi Keskkooli I kooliastme õppejuhi Merle Sepa ettekanne keskendub sellele, kuidas kujundav hindamine toetab õpilase enesejuhtimist. Ka õpetajad ise kogevad seminari kolmes töötoas kujundavat hindamist.

Ühenduse Loovharidus ja TLÜ HIK seminar "Kujundav hindamine I" toimub Tallinna Ülikoolis Narva mnt. 25, ruum T-420 kell 11.00-17.30.

Lisainfo: Eda Heinla, e-post edah(ät)tlu.ee

Allikas: TLÜ pressiteade.

Samal teemal:

 

Haridus- ja Noorteamet