Maikuust hakkavad viis ülikooli ettevõtlusõppe programmi raames pakkuma tasuta koolitusi õpetajatele, õppejõududele, mentoritele ja teistele spetsialistidele, kes korraldavad ja viivad läbi ettevõtlusõpet.
HITSA hariduskonverentsi „Fiiberoptiline haridustee“ esimene päev keskendus digimaailma ja õppija arengu seostele, sellele, kuidas digivõimalusi õppija arengu toetuseks tõhusamalt kasutada.
Konverents algab 20. aprillil kell 10.30 Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi aulas (Salme 1a). Arutame, kuidas paremini „võrgustuda“ ja koostöös õpetada ning mis kasu on õpikogukonnast. Juttu tuleb uuest õpetamiskultuurist – organiseeritud ja koostöisest õpetamisest.
Uudiskirjas räägime seekord õpilaste digipädevuste kujundamisest ja hindamisest ning õpetajate professionaalsest arengust digiajastul. Samuti uurime lähemalt koolide digitaristu ja selle kaasajastamise teemat. Esmakordselt võtab uudiskirjas sõna ka haridusminister!
8. aprillil toimunud konverentsil “Õpipoisiõpe — õng või kala?” pöörati tähelepanu nii välispartnerite kogemusele õpipoisiõppe korraldamisel kui ka sidusgruppide koostööle. Õpipoisiõppe arendamisele mõtles konverentsil kaasa üle 100 tööandja ja kutseõppeasutuse esindaja.
Digitaalseid arengumappe ehk õppija kasutusele võetud keskkondi, mis toetavad personaalse arenguga seotud tegevuste esitlemist ja reflekteerimist digitaalsel kujul, võib õpetajal olla üks, kaks, kolm või rohkemgi. Või mitte ühtegi. Eesti õpetajate seas on praegu levinud pigem viimane variant.
HITSA korraldab 28.-29. aprillil Tartus tasuta eTwinning koolituse I kooliastme ja lasteaiaõpetajatele. Koolitusele on oodatud õpetajad, kes soovivad alustada rahvusvahelist projektitööd programmi eTwinning raames ning kes pole varem eTwinningu koolitustel osalenud.
8. aprillil toimub Nordic Hotell Forumis konverents “Õpipoisiõpe — õng või kala?”, kus arutletakse koos tööandjate ja kutseõppeasutustega õpipoisiõppe olukorra ja arendusvõimaluste üle. Konverentsil jagavad kogemusi välispartnerid ja Eesti tööandjad.
Õpetajatöös on pidev professionaalne enesetäiendus ja õppimine äärmiselt olulised. Kuidas aga teada, mida on vaja digiajastul õppida? Käesolevas artiklis suunan tähelepanu õpetaja professionaalsele arengule, mis tehnoloogiarikkas igapäevas on kahtlemata väljakutsete rohke.