Top 5 tehnoloogilist saavutust, mis muudavad haridust


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen19. Detsember 2011 Kommentaarid (1)

Pole kahtlustki, et tehnoloogia on tänapäeva igapäevaelusse sisse integreeritud. Pole võimalust sellest pääseda. Me sõltume täielikult oma mobiiltelefonidest ja sülearvutitest, olgu see siis millegi otsimiseks, meenutamiseks, ülestähendamiseks või muuks. Ka haridus on tehnoloogiast suuresti mõjutada saanud ning see on tasapisi saamas ainukeseks võimaluseks õpilasteni jõudmisel. Mitmed tehnoloogilised saavutused on hariduse nägu igaveseks muutnud. Vaatame Edudemic portaali poolt kokku pandud esiviisikut.

Sotsiaalne meedia

Sotsiaalse meedia kasutus klassiruumis tekitab paljudes juba muremõtteid – kui kaugele peaks või tohiks sellega minna - kuid üldiselt kaaluvad selle positiivsed küljed siiski kuhjaga üle selle kahjuliku mõju. Kasutades sotsiaalse meedia platvorme, nagu Facebook või Twitter, on õpetajad suutnud saavutada õpilaste aktiivsema osavõtu õppetööst ning paranenud on ka tulemused. Isegi vähem sotsiaaliseeruvad õpilased on õppetööst paremini osa võtma hakanud ja aktiivsemaks muutunud. Sotsiaalne meedia muutub õpilaste eludes aina olulisemaks, õpetajad lihtsalt peavad olemasolevaid platvorme oma klassiruumi integreerima, kui nad soovivad oma õpilasi aktiivselt kaasata. 

 

Veebipõhised klassiruumid

Kahjuks ei ole kõigi päevaplaan nii paindlik, et see sobiks päevaõppega mõnes kõrgkoolis. Ka Eestis on aina rohkem kuulda tudengitest, kellele töölkäimise tõttu päevaõpe lihtsalt ei sobi. Seni on see enamasti tähendanud lihtsalt kooli poolelijätmist. Veebipõhised kraadiõppe programmid, mida küll Eestis kahjuks veel väga ei praktiseerita, on mujal maailmas leidnud suurt populaarsust ja tuhanded õppijad on saanud endale sel moel vajaliku kutsekraadi. Loomulikult põhineb selline veebipõhine õppimine suurel enesemotivatsioonil, kuid võimalus õppida omale sobival ajal ja keskkonnas, on suurepärane võimalus, mis kindlasti ka edaspidi haridust palju mõjutab. 

 

Tahvelarvutid

Klassiruumid on tehnoloogiaga aina rohkem seotud. Paljud õpilased ei suuda ilmselt meenutada aega, mil nad oleksid sisenenud klassiruumi, kus ei ole arvutit või mõnda muud tehnoloogilist vahendit, mida pidevalt kasutatakse. Tahvelarvutid ei paku õpilastele mitte ainult võimalust kiiresti infot leida, vaid need võimaldavad ka kiiremat ja lihtsamat koostööd erinevates projektides ning haaravad õpilased aktiivselt õppimisprotsessi. Nendest on saanud silmapaistvad vahendid, mis peaks varsti iga klassiruumi osaks saama. 

 

Nutitelefonid

Koolid on pikka aega võidelnud mobiiltelefonide kasutamise vastu koolitunnis – sellegipoolest, nutitelefon, sarnaselt tahvelarvutile, on pälvinud erinevaid seisukohti. Lisaks võimalusele läbi nende sotsiaalse meediat kasutada, mis laseb õpilastel omavahel lihtsamini suhelda, pakuvad nad ka kiiret ligipääsu vajalikule infole, mis toetab lapse üldist õppimiskogemust. Nutitelefonid pakuvad ka lugematul arvul rakendusi, mille eesmärk on aidata õpilastel nende aega paremini planeerida ja koostada efektiivseid ajakavasid oma koolitöö sooritamiseks; rääkimata rakendustest, mis aitavad erinevaid aineid õppida, kinnistada ning praktiseerida. 

 

Tasuta veebipõhised vahendid

Juurdepääs veebipõhisele haridusele on olnud ilmselt suurim saavutus haridusmaastikul. Õppijatel on võimalik ligi pääseda ükskõik millisele infole ükskõik millisel teemal. Khani Akadeemia, YouTube ja mitmed teised keskkonnad on toetanud õppimisekogemust ja lubanud õpilastel pääseda ligi vajalikele vahenditele, et oma haridusteed täiendada. 

 

Mida edasi me tehnikaajastul jõuame, seda enam saavad internetikasutus ning erinevad tehnoloogilised vahendid klassiruumi sagedaseks osaks. Jätkusuutlikuks saavadki need klassiruumid, kes ei pelga olemasolevaid tehnoloogiaid oma õppekavasse integreerida. 

 

Refereeritud: http://edudemic.com/2011/12/top-5-tech-advancements-changing-the-face-of-education/

Haridus- ja Noorteamet