TALOE projekt aitab õppejõududel hindamismeetodeid valida


Avaldaja:Laura Vetik23. November 2015

Ilmselt on paljud õppejõud uut veebipõhist kursust kavandades mingil hetkel seisnud küsimuse ees, milliseid hindamismeetodeid just sellel kursusel saavutatavate õpiväljundite hindamiseks kasutada. TALOE projekt aitab selle valiku tegemist kergendada.

Projekti peamise väljundina on välja töötatud veebipõhine tööriist, mis aitab koolitajatel ja õppejõududel valida oma veebipõhisel kursusel/koolitusel kasutamiseks sobivaid hindamismeetodeid. Praktikas näeb see kõik välja nii, et õppejõud kirjeldab kursusel saavutatavad õpiväljundid ning süsteem pakub nende baasil sobiliku hindamisstrateegia.

Süsteem tugineb Porto Ülikoolis doktoritööna väljatöötatud ALOA (Aligning Learning Outcomes and Assessment) mudelil, mis korrigeeritud Bloomi taksonoomiat aluseks võttes seob selle kognitiivse valdkonna märksõnad levinumate hindamismeetoditega. ALOA mudelist saab lähemalt lugeda siit: https://taloe.up.pt/documentation/aloa-model/.

Vahendis on kaasatud kõik kuus kognitiivse valdkonna kategooriat, mis omakorda sisaldavad antud kategooriat iseloomustavaid verbe. Kasutajal on võimalik valida maksimaalselt kolm verbi, mis konkreetset õpiväljundit kõige paremini iseloomustavad. See moodustab sisendi, millele tuginedes pakub vahend ALOA mudeli baasil õpiväljundi hindamiseks kolm kõige sobivamat hindamismeetodit.

TALOE veebipõhine tööriist koos kogu vajaliku taustinformatsiooni ja juhendmaterjaliga asub siin: http://taloetool.up.pt/.

TALOE projekti Eesti partner on Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA).

Autor: Jüri Lõssenko, HITSA projektijuht

Haridus- ja Noorteamet