Uued töövahendid Koolielu portaalis


Avaldaja:Madli Leikop26. Jaanuar 2016

Jaanuaris lisandus Koolielu portaali neli uut juhendit (Utellstory, Cliptomize, Comic Strip Creator, Tarsia).

Loo autor on HITSA ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog Ingrid Maadvere.

Tuuli Koitjärv saatis Kooliellu kaks juhendit. Utellstory (http://koolielu.ee/tools/read/496438) on väga hea vahend lugude jutustamiseks. Alguses pannakse paika slaidid, mida tasuta saab teha kuni 24. Slaididele saab lisada pilte, teksti ja videoid. Kui sisu paigas, lisatakse heli taustana või siis igale slaidile eraldi kuni 60 sekundit. Valmis loo võib saata huvilistele uurimiseks.

Teise juhendi tegi Tuuli Cliptomize (http://koolielu.ee/tools/read/496439) keskkonnale. E-raamatute keskkondi on Koolielus üksjagu, kuid kindlasti tasub uurida ka Cliptomize’i. Tegemist  tegelikult kogukonnaga, kus lisaks raamatute tegemisele saab lugeda ka teiste omi. Raamatutesse saab lisada teksti, pilte ja videoid. Soovi korral saab valmis raamatu pdf failina alla laadida ja näiteks kasvõi välja printida.

Katrin Uurman on leidnud toreda äpi nutiseadmetele. Comic Strip Creator’i (http://koolielu.ee/tools/read/496441) abil saab luua lihtsaid koomikseid. Palju kujundamisvõimalusi pole, kuid seda enam saab keskenduda tekstile. Sisestada saab ka täpitähti. Koomiksis saab olla kuni kolm pilti, millel on kaks tegelast. Tegelaste muutmiseks tuleb klõpsata sellel, mida muuta tahetakse. Näiteks rohelisel kleidil klõpsates võib muutuda see kollaseks. Rakendus on olemas nii Android kui ka Apple seadmetele. Valmis koomiksi saab salvestada nutiseadmesse või jagada Twitteris ja Facebookis.

Viimast töövahendit Tarsia (http://koolielu.ee/tools/read/496492) tutvustas mulle Katrin Soika ning kuna tegemist on õpetajatele vajaliku programmiga, siis sai sellele ka juhend loodud. Tarsia on puslelaadne mäng, kus on vaja kokku panna mingi kujund. Kujundi kokkupanemisel arvestatakse seda, mis on kirjutatud kujundite servadele. Küsimus ja vastus peavad kokku saama. See mäng sarnaneb doominole, kuid on keerulisem. Mängu loomiseks peab programmi arvutisse laadima ning seejärel saab juba hakata sisestama küsimusi ja vastuseid. Lisaks tekstile saab lisada ka bmp formaadis pilte ja väga palju erinevaid sümboleid. Matemaatikaõpetajaid peaks see programm eriti rõõmustama.

Lähemalt saab kõigi vahenditega tutvuda veebiseminaril „Koolielu uued töövahendid jaanuaris“, mis toimub 1. veebruaril kell 19.00-20.00. Registreerumine.

Foto: Terje Lepp.

Samal teemal: