Viljandimaal algas kolm päeva kestev haridustehnoloogide suvekool „Haridustehnoloogide ajalend“. Suvekoolis tehakse tagasivaade, mis seni on võrgustikus tehtud ja mõeldakse, kuidas edasi.
Uuritakse Horizoni raporti trende, väljakutseid ning tehnoloogiaid, millel on potentsiaalne mõju ja kasutusvõimalus õpetamises; räägitakse pädevustest ning võimalustest digiajastul ja haridustehnoloogi rollist selle kõige keskel.
Ettekande "Tagasivaade ehk 10 aastat haridustehnoloogide võrgustikku" teevad Kerli Požogina ja Ingrid Maadvere HITSAst, haridustehnoloogide 2015.-2016. õppeaasta tegevustest annavad ülevaate Inga Kõue ja Kristi Semidor.
Töötubades tutvustakse esimesel päeval Eesti idufirmasid: interaktiivse õppeplatvormi Foxcademy
esitlus; Genosity teeb geenitestid kõigile arusaadavaks ja kättesaadavaks ning e-muusikakool Levidera aitab pillimängu õppida kodunt lahkumata.
Tutvustatakse ProgeTiigri programmi võimalusi alus- ja üldhariduses ning kutse- ja kõrghariduses. Tutvutakse droonide kasutamisega õppetöös: vaatluslennud, info kogumine, videopildi reaalajaline ülekanne, salvestamine. Seejärel salvestatud info esitlemine, info analüüs, vajalike infomudelite koostamine.
Õpilase digitaalse õpimapi ehk arengumapi töötoa eesmärk on kaasata haridustehnolooge kaasa mõtlema ja välja töötama (gümnaasiumi)õpilase näidisarengumappi Google Sites vahendiga: määratleda näidismapi põhistruktuur jm funktsioonid, mis võimaldaks toetada õpilast digitaalse õpimapi loomisel.
Õpilaste digipädevuse mudelist räägib Meeri Sild Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist.Hindamismudel on loodud eelkõige õpetajatele, koolijuhtidele, õppijatele, õppekava koostajatele, õppevara jms koostajatele,
ülikoolidele sisseastujate testimiseks, enesehindamiseks jne. Hindamismudel võimaldab õpilaste digipädevusi hinnata RÕKi kontekstis.
Kolme päeva mahub hulgaliselt töötube ja võimalusi tutvuda uute digivahenditega. Haridustehnoloogide suvekooli korraldab Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus.
Foto: Koolielu arhiiv.
Samal teemal: