Pikslist kuni arvutianimatsioonini – ehk kuidas Narva Paju Koolis programmeerimist õpetati


Avaldaja:Laura Vetik28. Detsember 2016

2016. aasta üheks edukaks ettevõtmiseks oli üleeuroopaline programmeerimisnädal, kus Eesti koolid oma suure aktiivsuse poolest silma paistis. Ainsa Eesti koolina Google stipendiumi pälvinud Narva Paju Kool meenutab oma Code Weeki tegevusi.

Autor: Natalja Varkki, Narva Paju Kooli projektijuht

pajukool3.jpeg

17.-18. oktoobrini toimus Euroopa programmeerimisnädala raames Narva Paju Koolis projekt “Kodeerimise tähestik”, mida toetas stipendiumiga ka Google’i korporatsioon. Projekt aitas arendada laste algoritmilist mõtlemist ja digitaalseid oskusi, mis omakorda aitava tutvustada programmeerimise põhitõdesid.

Kahe päeva jooksul korraldati koolis kokku 13 meisterlikku mängukäiku, kus osales õpilasi 1.-9. klassini, sealhulgas ka erivajadustega lapsed. Osalejate arvuga oli keeruline toime tulla, kuid meid aitasid vabatahtlikud – poisid, kes on otsustanud jätkata oma haridusteed infotehnoloogia  erialal. „Tee oma robot“, nii nimetasime oma koolis tegevusi väikeste laste jaoks. Lapsed joonistasid oma robotit ning tegid neid ka konstruktoritest. Nüüd teavad kõik täpselt, et arvutigraafika põhineb pikslitel. 7. klassi õpilased proovisid luua oma elu esimest arvutimängu, 8. klassi õpilased tegelesid arvutianimatsiooniga.

pajukool4.jpeg

Kõige tähtsam oli see, et koolituse jooksul omandasid õpilased uusi mõisteid ning said neid ka praktikas rakendada. Mäng programmis Kahoot meeldis nii lastele kui ka õpetajatele. See innustas ka õpetajaid omandama vajalikke oskusi testide loomiseks, et neid hiljem oma tundides kasutada.

pajukool2.jpeg

Fotod: Narva Paju Kool

Samal teemal: