Koodi minuga, õpetaja!


Avaldaja:Madli Leikop23. November 2016

Merivälja Koolis 18. ja 20. oktoobri pikkadel (30 minutit) vahetundidel 2016. Õpetajad said omal nahal tunda, mis tunne on, kui peaaegu võõras inimene kutsub sind tegema midagi, mida sa üldse ei oska. Pööratud klassiruum ja pööratud tunded. Sellest kirjutab Merivälja Kooli õpetaja Aivi Osman.

Õpetajateks olid meie mini-programmeerimistundides 1.-3. klassi õpilased, kes robootikaringis on sügisel juba õppinud BitByBit programmeerimismängu kasutama. Õpilasteks olid kooli õpetajad ja ka ühe seminari raames kooli sattunud külalised. Vahenditena kasutasime tahvelarvuteid ja sinna laetud tasuta rakendust BitByBit.

Clipboard01.jpg
Tahvelarvutiga varustatud õpilane otsis koolimaja pealt vahetunnis tegevusetuna tunduva õpetaja ja kutsus ta endaga "mängima". Kui tutvus loodud ja õpetaja n-ö lõa otsas, selgus tõsiasi, et õpetaja peab hakkama hoopis programmeerimist õppima. Õpilane andis esmased näpunäited mänguga toimetulemiseks kätte ja edasi oli juba õpetaja enda teha, kuidas ta olukorrast välja tuleb. Õnneks julgesid õpetajad tunnistada, kui nad millestki aru ei saanud. Tõeliste professionaalidena teadsid nad ka, et rumalaid küsimusi pole olemas ja kasutasid julgelt küsimise võimalust; lisaks kasutati rõõmuga ära võimalust saada individuaalset õpet ja nii tunduski programmeerimine lõpuks lihtne, mänguline ja tore.

Clipboard02.jpg

Plussid ja miinused

•    Algklasside õpilaste jaoks oli väga tore, et nad said tuttavaks uute õpetajatega. Tuttava õpetaja juurde on palju lihtsam minna kui selle juurde, keda sa võib-olla paar korda koolimaja peal näinud oled, seega enesekindlust ja julgust said õpilased palju juurde.

•    Õpetajad nägid õpilasi uuest küljest. Kui senine kokkupuude on olnud ikkagi õpetaja ja õpetatava vaates ja klassikalistest ainetes, siis nüüd üllatusid nii mõnedki õpetajad, kui osav võib noor õpilane olla programmeerimismängu juhendades.

•    Mõnda õpetajat pidi õppima/mängima kutsuma kaks korda ehk õpetajate julgust tundmatus kohas vette hüpata tuleks tihemini proovile panna.

•    Tahes-tahtmata tekitasid tahvelarvutiga koolimaja peal ringi liikuvad õpilased ja pinkidel istuvad õpilane/õpetaja palju põnevust ka kaasõpilastes ja leidus ohtralt neid, kes samuti oleks tahtnud selles ettevõtmises osaleda - nii õpilase kui õpetajana. Nii et kindlasti tuleks sihtrühma järgmine kord suurendada ja varuda ka rohkem aega. Code Week asemel Code Month!

Clipboard03.jpg

Kuna rahvusvaheline programmeerimisnädal, mille osa meie eksperiment ka oli, on juba kooliaasta algul, siis järgmise aasta sündmusteks tuleks hakata valmistuma juba praegu. Meie kogemus ütleb, et huvi on väga suur, seega väikseid ja tagasihoidlikke sündmusi plaanida pole mõtet. Ikka kogu koolile ja miks mitte mitme nädala vältel.

Clipboard04.jpg

Merivälja Koolis toimusid programmeerimisnädala jooksul veel 3D-modelleerimise ja printimise tunnid ning erinevate programeerimiskeelte mängulise õppimise tunnid. Kui mõni õpilane oli algul programmeerimise osas kahtleval seisukohal, siis tundide lõpuks leidsid kõik omale etteantud valikust sobiva ja köitva programmeerimismängu või rakenduse ja tunnid kuulutati igati kordaläinuks ja põnevaks.

Loo ja fotode autor on Aivi Osman. 

Samal teemal: