25.-27. oktoobrini toimunud eTwinningu aastakonverentsil Varssavis osales ka hulk Eesti õpetajaid. Arutleti, kuidas saab siduda eTwinningut ja kultuuripärandit, kuidas minevik kohtub digitaalse tulevikuga.
Konverenstil osalesid Varje Tipp Pärnu Kutsehariduskeskusest, Ülle Kreos Kuressaare Vanalinna Koolist, Ene Küünarpuu Risti Põhikoolist, Reelika Helde Hagudi Põhikoolist,
Liilia Laas Kullamaa Keskkoolist, Niina Nikitina Peetri Lasteaed-Põhikoolist, Tuuli Tomson Tartu Tamme Gümnaasiumist ja Ene Moppel Võru Kreutzwaldi Koolist.
Näiteid töötubade teemadest: „Euroopa elav kultuuripärand“, „Digitaalse kultuuripärandi kasutamine õppetöös ehk kuidas kujundada innovatiivset ja inspireerivat klassiruumi“, „Digimaailma ja kultuurimaailma kohtumine“ (kuidas ära tunda ja hakkama saada tugevate emotsioonidega kooli- ja digikeskkonnas), „Kultuuripärand kui öko-koolide temaatika kombineeritult jätkusuutliku arenguga“ (tegu on rahvusvahelise ECO-koolide programmiga, http:/
Õpetajate muljeid
Varje Tipp: Mulle meeldis väga avaettekanne, kus tutvustati uut ERASMUS+ programmi perioodi.
eTwinningu Euroopa võiduprojektidest jäi meelde Kreeka-Itaalia projekt sisserändajate teemal (IMAGINE...Together for the world! Link: https:/
Teine tutvustatud projekt oli ICT Scratch Games, kus osales kuus riiki, tehti kuus mängu kuuele raskusastmele. Osalesid õpilased vanuses 12-15 eluaastat. Üks tegi valmis mängu põhja, teised täiendasid ja muutsid raskusastet.
Väga vahva oli lähemalt eTwinningu õpetajatega tuttavaks saada. Loodan väga, et uued õpetajad said inspiratsiooni projektide tegemiseks. Toredad olid ka õhtusöögid, kus sai vabalt vestelda ja kogemusi vahetada. Varssavi on ilus linn, kuhu võiks alati tagasi minna.
Eesti rühm eTwinningu aastakonverentsil Varssavis
Liilia Laas: Meelde jäid mõtted, et eTwinning tähendab koostöö laiendamist, virtuaalse ja füüsilise liikuvuse sidumist, kvaliteetset haridust, võtmepädevuste ja õpetajate koostöö arendamist. eTwinning on mõnusate hariduslike projektide loomine ja läbiviimine oma Euroopa naabermaade uute (ja kogenutele ka vanade) sõpradega.
Kultuuripärandi töötoas tutvustas Kati Nurmi Soome haridusprogrammi “Culture Leap” – Euroopa kultuuripärandi Grand Prix ja Euroopa Nostra auhinna võitja 2018 ( vt http:/
Teises töötoas õpiti, kuidas märgata, ära tunda, saada hakkama tugevalt väljenduvate emotsioonidega koolikeskkonnas, miks on oluline tegeleda (online)vihakõnedega koolis. Tutvuti SELMA (Social and Emotional Learning, http:/
Tuuli Tomson: Osalesin töötoas „Digitaalse kultuuripärandi kasutamine õppetöös ehk kuidas kujundada innovatiivset ja inspireerivat klassiruumi“. Töötoas tutvustati platvormi Europeana. 60 000 artefakti sisaldav platvorm on avatud kasutamiseks hariduses. Erinevaid pilte, videoid, tekste jm saab alla laadida ning tundides kasutada. Valmis materjale õppetöös kasutamiseks võib leida siit: https:/
Jaanuaris 2019 algab MOOC õpetajatele, kus tutvustatakse võimalusi, kuidas plavormi õppetöös kasutada. MOOCi korraldab European Schoolnet.
Teises töötoas, kus osalesin, tutvustati Euroopa kultuuripärandi aasta töövahendeid õpetajatele. Infot jagati online mängu “Culture Heritage Detectives” (kultuuripärandi detektiivid) kohta ja tutvustati 16 ettepanekut projektitööks, mis sobiksid ka eTwinningu projektideks. Töötuba oli hästi praktiline, materjalid: https:/
Tutvustatud eTwinningu võiduprojektidest jäi meelde 15-19aastastele mõeldud “National parks = international treasure” (rahvuspark on rahvusvaheline aare). Oli väga huvitav projekt, mis keskendus osalenud maade loodusparkide tutvustamisele. Projekt kestis üheksa kuud. Kasutati väga erinevaid koostöövahendeid. Samuti on projekti väljundid väga mitmekülgsed: näiteks koomiksid netiturvalisusest, sõnaraamat looduse sõnadega, mõistekaardid, infograafikud jpm. Projekt on avalik ning sellega tasub lähemalt tutvuda: https:/
Ülle Kreos: Kõik töötoad olid väga hästi ette valmistatud ja huvitavad. Kogu üritus oli väga kõrgel tasemel korraldatud! Aitäh Laurale Vetikule ja HITSA-le selle suurepärase võimaluse eest konverentsil osaleda! Tänud ka kõigile teistele reisikaaslastele, olite toredad! Mis uut töötubadest õppisin? Õppevahend Story Cubes (https:/
Õppisime koostama Google Mapsis kaarti, kandma sinna infot. Selles töötoas tundsin ennast vilununa, olen varem neid kaarte koostanud! Sain järgmiseks õppeaastaks eTwinningu projektipartneri Kreetalt.
Ene Küünarpuu: Osalesin töötoas „Piirideta kultuuripärand“. Töötoas tutvustati Rootsi organisatsiooni “Cultural Heritage without Borders (CHwB)” restaureerimistegevust pärast Jugoslaavia lagunemist ja sõda Bosnias, Kosovos ning Albaanias. Arutleti selle üle, kuidas hoida kultuuripärandit konfliktipiirkondades.
Teises töötoas tutvustati, kuidas lasteaias ja algklassides võiks projektitööd teha nii, et mäng ja töö oleksid omavahel lõbusalt seotud. Tegime loositud rühmades läbi neli erinevat ülesannet.
1. Paberist lossi ehitamine ilma kääride ja liimi kasutamiseta – võidab see, kes saab kõige kõrgema lossi.
2. Etteantud sõnade ja võlukoti (selles olid erinevad tähed, esemed) legendi loomine.
3. Iga rühm sai pildi monumendist erineval aastaajal. Ülesandeks oli pildi kaunistamine erinevate materjalidega (paber, kivid, lõng jms) vastavalt aastaajale.
4. Pildil ausammas. Ülesanne mõelda, mida võiks pildil antud tegelane öelda ausamba ümber seisjatele.
Töötuba oli väga praktiline, loov ja lõbus.
Niina Nikitina: Eco-koolid (http:/
Projektide kaudu õppimine võiks olla lõbus: võib valmistada kakaod, kasvata tomateid ja muid taimi. Protsessi saab kirja panna kalendri või kokaraamatu vormis. Selle kõik saab ühendada jätkusuutliku arengu teemaga. eTwinning on suurepärane platvorm selliseks projektitööks. Töötoas tutvuti projektidega, mis peegeldavad säästva arengu eesmärke. Rohkem infot leiab siit: https:/
Loe konverentsi kohta lähemalt ka eTwinningu kodulehelt!
Fotod: Varje Tipp, FB ja Ülle Kreos