Juunikuisel Londoni haridustehnoloogia nädalal London EdTech Week räägiti tehnoloogia üha kasvavast rollist hariduses. Osalenud jagavad Õpetajate Lehe artiklis oma muljeid.
Londoni haridustehnoloogia nädalale oli üle maailma kokku tulnud väga erinevaid hariduseksperte, iduettevõtete esindajaid, haridusvaldkonna investoreid. Esindatud olid ka väga erinevad riigid oma unikaalsete kogemustega. Samas kinnistus arusaam, et paljud mured on ühised.
Näiteks rõhutati, et omavaheline koostöö on inimestele palju loomuomasem viis elus edasi jõuda kui võistlus ja konkurents. Ka õppimise puhul rõhutati just koostööd ja tutvustati koostöömudelil põhinevaid koole (nt 21st Century Schools). Piltlikult öeldes on vaja loobuda koolist, kus kontrolltöös/eksamitel tehtavat koostööd nimetatakse spikerdamiseks, mis on karistatav.
Teiseks toodi Londonis esile, et maailm liigub standardiseeritud hariduselt üha enam personaalse haridusmudeli poole. Õppimisest on saanud elukestev harjumus ning liiga piirav on vaadelda seda ainult koolikontekstis. Maailm, ühiskond ja inimesed on muutunud, mistõttu peame muutma ka oma õppimis- ja õpetamismeetodeid.
Loe pikemalt Õpetajate Lehest.
Londoni EdTech Weekilt kuuldu ja nähtu kogusid kokku Ede Schank Tamkivi (Eesti 2.0 ja Hüppelaud), Teibi Torm (Tagasi Kooli ja asendusõpetajate programm), Mirell Merirand (Hariduskiirendi ja Startup Alfa programm), Eva K. Ponomarjov (Superheroes), Marge Maidla (Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik) ja Inga Kõue (Startup Estonia). Õppereisi toetas Startup Estonia, mida rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondist.
Foto: Koolielu arhiiv
Samal teemal: