15 aastat positiivset eTwinningu programmi


Avaldaja:Madli Leikop17. Jaanuar 2020

Meeleolukal veebiseminaril „eTwinning 15!“ meenutati, kuidas rahvusvaheline veebipõhine projektitöö Eesti koolidesse jõudis ja kuidas on õpetajad eTwinningut oma töös kasutanud. Veebiseminaril osalenute kohta võib julgelt öelda – eTwinningu fännid.

eTwinningu projektijuht Laura Vetik sõnas lühikeses sissejuhatuses, et eTwinning on Euroopa, ilmselt ka maailma suurim virtuaalne õpetajate kogukond. 2005. aastal käima lükatud programm toetab koolide veebipõhist rahvusvahelist koostööd. Liitumine eTwinninguga annab õpetajatele võimaluse proovida  projektitööd, osaleda veebikoolitustel, otsida huvitavaid projekte ja kontakteeruda nende loojatega, osaleda oma õpilastega projektides ning olla ise projektide algataja. Kes olid Eestis esimesed tvinnijad, missugused olid esimesed projektid, milline oli tehnoloogia ja koolitused? 

eTwinningu kauaaegne projektijuht Elo Allemann meenutas koos esimese projektijuhi Kristi Semidoriga päris algust, aastat 2005, mil Brüsselis toimus esimene eTwinningu konverents. „Digirahvas oleme kogu aeg olnud. Mäletan, kuidas oli vaja näidata suurelt lavalt, et eTwinningu uus portaal on avatud, et sealt on saab igaüks oma emakeeles infot,“ meenutas Kristi Semidor. „Tegelikkuses oli portaal üsna ingliskeelne, aga me tõlkisime enne algust kiirelt mõned menüüpunktid eesti keelde. Siis sai näidata, et isegi väike Eesti on esindatud...“ 

Clipboard01.jpg

Laine Aluoja, Meeri Sild ja Varje Tipp olid need õpetajad, kes esimestena 15 aastat tagasi eTwinninguga liitusid ja seda teistele tutvustama hakkasid. Nende mõte oli, et just tegevõpetajad peavad eTwinningust teistele õpetajatele rääkima ning see idee võeti mujalgi Euroopas kasutusele. „eTwinning on projekt, mis on algusest peale kuni siiani olnud ainult positiivne,“ sõnas Kristi Semidor. Oli selge, et Eesti õpetajate ja õpilaste viimine rahvusvahelisse kogukonda on väga oluline ja eTwinning oli selleks parim võimalus. 

Missugune on eTwinningu õpetaja? Uudishimulik, seiklushimuline, väga õppimisvõimeline. Tvinnijate seas on palju võõrkeele õpetajaid, aga ka teiste ainete õpetajatest on mõne aja pärast saanud head keeleoskajad (eTwinningu põhiline töökeel on inglise keel). „Ta hoolib oma õpilastest ja kolleegidest, tahab neile pakkuda uut kogemust. On järjekindel, ettevõtlik,“ täiendas Elo Allemann loetelu ja lisas, et eTwinning on kirju nagu elu ise ise. 

Populaarsed eTwinningu suvekoolid on nagu professionaalide kogunemine. eTwinningu õpetajad õpivad ise ja on nõus õpetama oma kolleege. Kindlasti tuleb mainida eTwinningu mentorite ja ekspertide rolli, tänu kelle teadmistele on Eesti eTwinningu kontekstis olnud väga edukas. 

Clipboard02.jpg

eTwinningu ekspert Mari Tõnisson tutvustas veebiseminaril eTwinningu portaali ja töökeskkonna arengulugu. eTwinningu portaal on kõigile, eTwinningLive programmis osalejatele ja projektidele ning eTwinningSpace annab konkreetsele projektile töölaua. Aastal 2006 oli eTwinningus 20 000 kooli, praegu üle 200 000. 

eTwinningu eksperdid Laine Aluoja ja Varje Tipp andsid ülevaate eTwinningu koolitusest ja õpetaja professionaalsest arengust eTwinningus, Meeri Sild rääkis projektivõistlused 2005 kuni 2019. Esimesel kahel aastal tunnustati kõiki õpetajaid, kes projekti lõid. 2007 algas projektiideede konkurss. 2008 algas see konkurss, mida tänagi teame. Igal aastal tunnustatakse kümmet parimat eTwinningu projekti. Kui alguses olid eTwinningu projektid hästi loominguga seotud – palju kunsti, videot, laulu –, siis nüüd on õppeaineid lõimivad projektid ja üha rohkem reaalainetega seotud projekte. Loomingulisust on muidugi endiselt palju, selleta ei saakski. 

Clipboard03.jpg

Veebiseminari lõpetuseks rääkis Ingrid Maadvere innovatsioonist eTwinning ja tõdes, et eTwinningu projektid  on alati uue tehnoloogia kasutamise poolest olnud esirinnas. Edu eTwinningule järgmisteks aastateks!

Vaata ka 15. jaanuaril toimunud veebiseminari!

Avafoto: Photo by Jason Dent on Unsplash

Samal teemal:

 

 

Haridus- ja Noorteamet