100 päeva Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasiumis


Avaldaja:Madli Leikop11. Veebruar 2020

100 päeva koolis – on seda palju või vähe? Mis on koolielus kõige tähtsam? Ja mida me hindame elus tervikuna?

Just nende sugugi mitte lihtsate küsimuste üle mõtisklesid kooli õpetajad ja õpilased 100. koolipäeva eel. Nende mõtiskluste tulemusena valmiski koolis meie väärtuste sein, mis koosneb sümboolselt 100 mõistest, määrates sellega edasise arengu suunda. 

Ja on juba traditsiooniks kujunenud, et just esimese klassi õpilaste jaoks möödub sajas koolipäev väga ebatavalisel moel. Sel aastal toimusid näiteks 7. veebruaril esimese klassi õpilaste tunnid mitte klassiruumides, vaid erinevates jaamades. Lastel oli vaja lahendada 100 ülesannet, arvata ära 100 sõna ristsõnas, lahendada mõistatusi arvuga 100, panna pusletükkidest kokku number 100.

101.jpg

Oli ka sportlikku võimlemist, kus oli vaja lüüa palli tagasi, keerata võimlemisrõngast, hüpata hüpitsaga. Lapsed külastasid ka raamatukogu, kus 4. klassi õpilased rääkisid nendele väikeste teatriedenduste kaudu raamatukogust. 
Just algklassides muutub õppimises üheks tähtsaks momendiks õppimise mänguvorm, kus õpilane peab lahendama teatud ülesandeid läbi mängu. See kaasab õpilast õppeprotsessi ning äratab temas suuremat huvi õppimise vastu.

103.jpg

Jaamade korraldamises aitasid kaasa ka 7. ja 4. klasside õpilased, mis tähendab, et ka nende jaoks möödus see päev aktiivsete töömeetodite alusel – sest selgitades midagi teisele inimesele omandad ka ise materjali paremini ning koged uusi suhtlemis- ja juhendamisoskusi, mis igal juhul tulevad tulevikus kasuks. 

102.jpg     

100 päeva koolis – kellegi jaoks on seda palju, teiste jaoks jällegi vähe. Kuid meie kooli jaoks on see järjekordne võimalus korraldada õppeprotsessi täiesti uut moodi.

Loo ja fotod saatis Koolielule Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasiumi õpetaja Aleksandra Dubjagina

100.jpg

Samal teemal: 

Haridus- ja Noorteamet