Kümmekond aastat on mobiiltelefon olnud klassiruumis pigem keelatud vahend. Kas oleks aeg mõelda selle keelu muutmise peale ja leida sellele igapäevasele vahendile hoopis praktiline otstarve klassiruumis?
Ühel hiljutisel digitaalse õppimise ajastu konverentsil paluti osalejatel lõpetada antud laused, pidades silmas mingit digitaalselt vahendit.
Kõigil paluti avaldada oma valitud vahend ja leida kolm küsimustele vastanud inimest, et nendega oma valiku üle arutleda. Üllatuslikult juhtus nii, et pea iga inimene oli valinud välja sama vahendi. Kahjuks aga on seesama abivahend paljudes koolides keelatud.
Selleks vahendiks on mobiiltelefon.
Kõik rääkisid suure elevusega, kuidas nutitelefon on aidanud neil õppida, pakkudes ligipääsu materjalidele, õpikeskkondadele; see on võimaldanud leida uusi mõtteid, saada abi ja viinud neid erinevates küsimustes parema mõistmiseni.
Iganenud keelud
Kahjuks on aga paljud koolid endiselt kinni vanades mudelites, mille kohaselt on õpetaja teadmised võimuks ja õpilased peavad neid ammutama ainult läbi õpetaja. Selline kunstlik meetod hoiab õpilasi kinni minevikus. See on ebaõiglane ning piirab õpilaste õigusi - õpilane peaks saama õppida vahendite abil, mis on tema jaoks tavalised ja igapäevased.
Koolijuhid, õpetajad, lapsevanemad ja õpilased peaksid teemaga tegelema, töötama ühiselt mobiiltelefonide keelu vastu koolides ja nõudma õigust töötada just nende vahenditega, mis võimaldavad edukat läbilöömist nii koolis kui elus.
Eestis ei ole ilmselt vanem põlvkond nutitelefonide ja nende võimalustega veel nii sina peal kui praegune noorem generatsioon, kuid selge on see, et mobiiltelefon on tänapäeva digitaalses maailmas kujunenud üheks oluliseks abivahendiks nii tavaelus kui õppetöös. Seetõttu tuleks tõepoolest koolidel oma reeglid ümber vaadata ja mõelda, mis on kasulik tänapäeva õpilasele. Võiks ju proovida õpilastele anda erinevaid ülesandeid, mida saab lahendada telefoni teel, võib-olla lasta ka õpilastel tutvustada üksteisele ja õpetajatele erinevaid võimalusi, kuidas oleks mobiiltelefoni võimalik klassiruumis kasutada.
Kas teie õpetajatena pooldate klassiruumis mobiiltelefoni kasutamist või keeldu? Kas olete õpilastel lubanud oma mobiiltelefoni mõne õppeülesande lahendamise juures kasutada? Palun avaldage arvamust ja jagage kogemusi, kuidas võiks leida rakendusi mobiiltelefonidele klassiruumis.
Refereeritud: The Innovative Educator, foto: Flickr
Loe lisaks: