Õpilased tahavad loovainete hinded kaotada


Avaldaja:Merje Pors27. November 2012

Eesti Õpilasesinduste Liit (EÕEL) tegi haridusministrile taotluse kaotada 2013. aastast põhikooli ja gümnaasiumi loovainete puhul viiepalline skaala ning hakata õpilasi hindama arvestuse põhimõttel, kirjutab Postimees.

Kava kohaselt peaksid hinded kaduma kehalises kasvatuses, kunstiõpetuses, tööõpetuses ning käsitöös ja kodunduses. Esialgu kaasati nimekirja ka muusikaõpetus, ent välistati see pärast uue õppekavaga tutvumist. Liidu seisukoht põhineb loovainete hindamise töörühma analüüsidel, mis sündisid pärast arutelu õppeainete ekspertidega.

Probleem viiepallisüsteemiga seisneb liidu väitel selles, et loovainetes on soorituse headust väga raske objektiivselt määrata. "See tekitab mõnedes vähem tublimates noortes alaväärsuskomplekse, trotsi ja võõrandumist, mis viib järjest viletsamate hinneteni ja lõpuks ei õpi õpilane mitte ainult alla oma võimete, vaid ka kehtestatud normide," seisab taotluses.

EÕEL-i avaliku poliitika juht Andre Sõstar selgitas Postimehele, et hinde abil kontrollivad õpetajad küll õppekavas ette nähtud teadmiste omandamist, kuid jätavad õpilase arengule keskendumata. Kui tagasisideks on vaid number, ei teki õpilasel motivatsiooni ega alust, mille põhjal end järgmise ülesande puhul ületada. Lisaks on loovainetes suur roll kaasasündinud isikuomadustel.

stockvault-ready-for-a-dip111173.jpg

Kas kehalises kasvatuses tuleks viiepallisüsteemis hindamine kaotada? Foto: Stockvault

Lahendus on kasutusele võtta hindamisskaala, kus "arvestatud" tähistab seda, et õpilane on sooritanud kõik vajalikud ülesanded vastavalt võimetele ning ideaaljuhul parandanud eelnevaid tulemusi. Hindega "mittearvestatud" hinnataks aga passiivsust ning tahtlikku ülesannete mittesooritamist, kirjutab Postimees.

Sellega väheneks loovainetes läbikukkujate arv. Tulevikus on EÕEL-il plaanis kaaluda arvestuse kasutamise põhjendatust ka kirjanduse ning draama- ja meediaõpetuse puhul.

Eesti Muusikaõpetajate Liidu juht Janne Fridolin plaani ei poolda. "Suuline tagasiside on märksa adekvaatsem ja lihtsamini analüüsitav, kui meil on aluseks numbriline skaala," ütles ta ning lisas muusikaõpetuse näitel, et tegelikult arvestavad õpetajad oskusainetes ka praegu õpilaste eelduste erinevusega.

Haridusministeeriumi pressiesindaja Asso Ladva sõnul on nad valmis hindamise teemal kaasa rääkima, kuid kiireid muutusi selles vallas ei tule.

Allikas: BNS

Samal teemal: 


Haridus- ja Noorteamet