Lapsed programmeerima?


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen06. Veebruar 2013

Programmeerimine on oskus, mille õppimine ei sõltu vanusest. Praegu on suur hulk veebilehti ja tooteid pühendatud programmeerimise õpetamiseks lastele - kunagi pole olnud paremat aega sellega tegelema asumiseks.

Ameerika Ühendriikide 6. klassi poiss, 12-aastane Thomas Suarez, on programmeerinud mänge tahvelarvutile ja nutitelefonile. Ta tundis huvi, kuidas ise mänge luua ning hakkas tasapisi erinevate programmeerimiskeeltega katsetama. Ta veab õpetaja abiga ka oma koolis rakenduste loomise ringi, milles loodud toodete tulu laekub tagasi kooli.

Ameerika statistika, mille järgi alla 5% lõpetanutest said oma magistrikraadi matemaatikas või infotehnoloogias, teeb murelikuks. Seda seetõttu, et just praegu on see ala kõige kiiremini kasvav turg ja vajab oskustöölisi. Nõudlus programmeerijate vastu kasvab igapäevaslet. Alljärgnevalt on toodud seitse võimalust lastele programmeerimise õpetamiseks, mis loodetavasti julgustavad ning annavad õpilastele jõudu süüdata endas kodeerimise säde. Keskkonnad on ingliskeelsed. 

1. Scratch

Scratch on suunatud 8-16-aastastele õpilastele. Scratch on hea vahend programmeerimisõppe alustamiseks. See on loodud MIT Media Lab’i poolt ja on visuaalne programmeerimiskeel. Scratch võimaldab luua õpilastel interaktiivseid lugusid, animatsioone, mänge, muusikat ja kunsti. Sedalaadi visuaalne lähenemine programmeerimisele on hea viis õpilastele programmeerimise alustõdede ja tarkvara loomise õpetamiseks. Scratch on tasuta allalaetav tarkvara, mis töötab nii Mac’i, Windows’i ja Linux’i peal.

2. Alice

Alice on 3D programmeerimise keskkond, mis laseb õpilastel luua animatsioone, interaktiivseid mänge või videoid mida saab veebis jagada. Rakendus aitab õpilastel aru saada põhilistest printsiipidest nagu näiteks objektorienteeritud programmeerimine ja 3D-modelleerimine. Programmeerimine toimub graafilises keskkonnas kastikesi üksteise järgi lohistades. Iga korraldus vastab standardsele programmeerimislausele olemasolevates programmeerimiskeeltes nagu näiteks Java, C++ või C#. Alice on tasuta allalaetav tarkvara, mis töötab Mac’i ja Windowsi peal.

3. Hackety Hack

Viies programmeerimist laste jaoks järgmisele tasemele, õpetab Hackety Hack Ruby keele alustalasid. Ruby, millega on kirjutatud mitmed töölaua- ja veebirakendused nagu näiteks Twitter, Shopify ja Hulu, on hea lähtekoht põhiliste programmerimislausete õppimiseks. Alustades Ruby rakenduste loomisega kasutavad õpilased integreeritud tekstiredaktorit, mis aitab neil koheselt süntaksiga alustada. Hackety Hack on vabavaraline tarkvara, mis toimib Windows’i, Mac’i ja Linux’i op-süsteemis.

4. Codecademy

Codecademy kutsub sind koodi kirjutama kohe peale veebilehe avamist. See on tore ja lihtne sissejuhatus programmeerimise ja veebilehtede loomise õpetamiseks. Kursused, kus õpitakse üldist programmeerimisoskust ja JavaScripti keelt on suunatud edasijõudnutele. Codecademy erineb teistest oma interaktiivse lähenemise poolest. Õpilased töötavad läbi integreeritud terminali, mis annab kohest tagasisidet. Sotsiaalne element kasvab läbi tunnustusmärkide saamise ja oma edusammude jagamise sotsiaalvõrgustikes.

5. OpenClassroom

Stanfordi Ülikooli loodud OpenClassroom annab õpilastele vaba juurdepääsu arvutiteaduse loengutele. Loengud katavad laia osa programmeerimise õppekavast ja arvutialastest üldteadmistest. Videod on hästi struktureeritud ja hõlmavad nii alustõdesid kui ka detailsemat teaduslikku lähenemist. Loenguformaat on õpilaste jaoks hea võimalus visuaalseks kaasamiseks, mis tutvustab neile erinevaid võimalusi õpetamiseks ja õppimiseks.


6. Code School

Code School pakub valikut tasuta ja tasulistest kursustest huvilistele, kes tahavad oma programmeerimisalaseid teadmisi täiendada. Kursuste puhul nagu “Rails for Zombies” või “JQuery Air: Captain’s Log” on näha, et Code School proovib teha õppimise lõbusaks. Kursuste läbimine annab sulle tunnustuse märgi, mis näitavad sinu edasijõudmist ning annavad sulle ka raha edasistel kursustel osalemiseks. 


7. Codea

iPad’i rakendused on praegu väga suures hinnas. Codea teeb iPad’i arendusprotsessi ja programmeerimise laste jaoks palju lihtsamaks. See on hea lähtepunkt õpilastele, kes soovivad rakendusi luua. Kõik see toimub otse iPad’il. Õpilased saavad luua mänge, simulatsioone ja praktiliselt ükskõik millist visuaalset mõtet. Codea on tasuline tarkvara, mis on kättesaadav iTunes’ist.

Kas teie arvates on programmeerimine oskus, mida tuleks õpetada koolis? Või peaks see jääma entusiastide huvialaks? Jagage oma mõtteid kommentaariumis.

Refereeritud: Fractus Learning

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet