Tänapäeva kirjaoskuse osa on ka programmeerimine


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen13. Veebruar 2013

Kuigi Eesti kontekstis on debatt juba algatatud, jääb paljude jaoks programmeerimine üsna kitsa ringi tehniliseks oskuseks. Mitch Resnick arvab aga teisiti.

Ta väidab, et tänapäeval end täisväärtusliku ühiskonna liikmena tundmiseks, peab lisaks lugemisele ja kirjutamisele oskama ka programmeerida.

Oma TED-loengus keskendub Resnick Scratch’i programmeerimiskeelele, mis on välja arendatud MIT Media Lab Lifelong Kindergarten grupi poolt. Selline keskkond muudab koodikirjutamise kättesaadavaks ja väljakutsuvaks kõigile - nii algklasside õpilastele, kui ka nende vanavanematele.

Mitch Resnick loob uusi tehnoloogiaid, mis võimaldavad inimestel kogeda loomingulist õppimise protsessi. Lapsed peaksid oskama programmeerida, et läbi selle uusi asju õppida. Lugemise ja kirjutamise oskus avardab edasisi võimalusi märkimisväärselt. Tema võrdluses kehtib sama ka programmeerimise puhul. 

Ta toob näite poisist, kes lõi mängu väikseid kalu söövast suurest kalast. Tal oli mure, sest ta ei osanud lahendada küsimust, kuidas iga kala söömise eest saaks mängija juurde punkte. Kui Resnick teda natuke aitas, oli poiss väga õnnelik ja tänas juhendajat saadud teadmise eest suure entusiasmiga. Kui tihti tuleb meil koolitunnis ette juhust, kus õpilane rõõmustab üliväga ja tänab õpetajat uue teadmise eest? Seda juhtub harva, sest koolipingis ei näe õpilased õpitu taga tihti seoseid ja reaalseid kasutusvõimalusi. Antud juhul sai aga poiss uue teadmise matemaatikast läbi programmeeritud mängu.

Oma ettekande lõpus esitab Mitch Resnick publikule väljakutse: “Kui koodikirjutamist õpib New Yorgi linnapea, Eesti 1. klassi õpilased ja isegi minu (83-aastane) ema, kas poleks aeg, et ka teie mõtleksite programmeerimise õppimise peale?”

Refereeritud: Boing Boing, YouTube

Samal teemal: 

Haridus- ja Noorteamet