Kujundav hindamine või 5 numbrit?


Avaldaja:Merje Pors20. Mai 2013

Kooliõpetajad arutlesid reedel kujundava hindamise tuleviku üle, kus ilma hinnete panemiseta antakse tagasisidet lapse edusammudest koolis. On palju koole, kus vähemalt algklassides on üle mindud sellisele hindamissüsteemile.

Püha Johannese kooli direktor Liivika Simmuli kinnitusel suurendab kujundav hindamine ka õpetaja enda enesekindlust ja tema kogemusel saavad kujundava hindamise järgi lapsed enda tegelikest võimetest märksa objektiivsema pildi kui viie võimaliku numbriga, vahendas ERR Uudised "Aktuaalset kaamerat".

"Meil on Euroopa koolides probleem, et loome kaotajaid - seda nii kaua, kuni me pidevalt võrdleme lapsi omavahel. Nüüd Norras me töötame palju selliste täiskasvanutega, kellel ei läinud koolis hästi, ja peamiselt on nad kaotanud enesekindluse, mis on märksa suurem kahju, kui olla rumal mõnes aines," märkis Šveitsi päritolu Norras töötav pedagoogikateadlane Godi Keller.

stockvault-students113094.jpg

Foto: Stockvault

Samal teemal:

 

Haridus- ja Noorteamet