Parimad digiloovtööde autorid õpivad Lähtel ja Tartus


Avaldaja:Madli Leikop10. Aprill 2014

Õpilaste digiloovtööde II kooliastme võit läks Lähte ühisgümnaasiumisse, III kooliastmes oli parim Tartu kommertsgümnaasium. Tööd aitavad astmenimede tundmaõppimisel ja õiglase kaubanduse põhimõtetest arusaamisel.

Autasustamine toimus eile õhtul HITSA Innovatsioonikeskuse konverentsil "Pöördepunkt hariduses". Digiloovtööde konkursile "Lahe asi" olid oodatud II ja III kooliastme õpilaste tehnoloogia- ja innovatsioonivaldkonna loovtööd. Konkursi eesmärgiks on pakkuda õpilasele võimetekohast ning huvidest lähtuvat eneseteostuse võimalust, näitamaks oskuslikku tehnoloogiliste vahendite kasutamist ja anda võimalus esitleda oma IKT-alaseid loovtöid ka laiemale ringile.

HITSA Innovatsioonikeskuse juhataja Ene Koitla ütles auhindu üle andes, et II kooliastme digiloovtööd teemal „Lahe asi“ võib kokku võtta ühe lausega: väga tublid esinejad. Töödega oli palju vaeva nähtud ja selgelt paistis välja, et tegemise käigus oli ka palju uusi teadmisi saadud. Žürii soovitus edaspidiseks oli, et tööde valmimiseks tuleks rohkem aega võtta ning oma tööd tuleb julgelt esitleda.

I koht - Lähte ühisgümnaasium

II kooliastmes pälvis esikoha Lähte ühisgümnaasium. Võidutöö „Tehke kaasa!“ autorid on Johanna Sügis, Norah Neppo, Elisabeth Carmen Adamson, Mikk Kaasik ja Renee Oras, juhendajad Diana Nõlvak ja Ulvi Kaasik. Töö on mõeldud abistamaks I ja II kooliastme õpilasi, et laulmine astmenimedega ikka hästi selgeks saaks.

Tutvu võidutööga siin

HITSA 2048-0147.JPG

Lähte ühisgümnaasiumi võidukas meeskond. 

HITSA 2048-0150.JPG

II koht - Roosna-Alliku põhikool

Teine koht läks Roosna-Alliku põhikooli ja seda kokku nelja töö eest, mis kõik on seotud inglise keele õppimisega. Materjalide autorid on Kevin Kärp, Marcus Heinla, Roland-Carlis Vares, Lisette Lukin, Kirke-Carol Promm, Marcus Bindevald, Rebeka Siirand, Kristiina Kaljurand ja Maarja Teivejõe; juhendajad õpetajad Heli Järve ja Riina Hiob.

Kommentaaris Koolielule ütles Heli Järve, et ilmselt andis nii õpilastele kui õpetajatele indu juurde eelmisel aastal saadud tunnustus – Tiigrihüppe Sihtasutuse õpilaskonkursside peaauhind ja sellega kaasnenud 10 000 eurot, mis võimaldas oluliselt täiendada kooli meediaklassi varustust. „Kui üks aasta on hästi läinud, tuleb lihtsalt edasi minna. Väga hästi läks meil tänavu nooremas vanuseastmes,“ sõnas Heli Järve. „Tegu on laste valmistatud kodulehekülgedega, kus põhimõtteliselt saab ristsõnade ja sõnarägastike abil mänguliselt 4. ja 5. klassi inglise keelt õppida. Idee tekkis laste ja õpetajate koostöös, et kuidas oleks mugavam õppida. Töövahendid pakkus välja küll õpetaja. 4. ja 5. klass on meil inglise keele tunniks kokku liidetud, tunnid toimusid arvutiklassis, ja nii need materjalid sündisid.“

Tutvu laste valmistatud inglise keele õppematerjalidega siin

Kolmanda koha sai Peetri lasteaed-põhikool tööga „Arglikud talvekollid“. Autorid on Carmen Uibopuu, Helery Kuld, Renita Mäesaar ja Janeli Toomet, juhendaja Signe Reidla.

Töö "Arglikud talvekollid"

Vanema kooliastme võidutöö "Mõru ja magus tõde"

III kooliastme digiloovtööde „Lahe asi“ puhul leidis žürii, et parimatest töödest oli selgelt näha õpilaste ja õpetajate produktiivne koostöö. Häid töid oli igast valdkonnast – käsitööst programmeerimiseni.

III kooliastme esimese auhinna võitis Tartu kommertsgümnaasiumi töö „Mõru ja magus tõde“, autor Markus Trasberg, juhendajad Karmen Trasberg ja Mario Mäeots. Hariv õpilugu õiglasest kaubandusest ja šokolaaditootmisest paelus žüriid aktuaalse teema, veenva tulemuse ja särasilmse esitlusega.

Võidutöö "Mõru ja magus tõde"

II koht - Tarvastu muusika- ja kunstikool

Teine koht läks Tarvastu muusika- ja kunstikoolile töö eest „Päev peeglis“, kus loodushelid on kokku sulatatud Arvo Pärdi muusikaga. Žürii tunnustas autoreid Martin Kõva, Joonas Talvikut, Sander Praksi ja Renee Treid unikaalse ja mõjuva tulemuse ning suurepärase esitluse eest. Tööd juhendas õpetaja Jaan Tamm.

Poisid on Tarvastu gümnaasiumi õpilased, aga kõik ühtlasi ka Tarvastu muusika- ja kunstikooli helidisaini eriala õpilased. Omaette teema oli nende jaoks autoriõigused: Arvo Pärdi loo „Päev peeglis“ kasutamiseks peeti läbirääkimisi kirjastusega, kes helilooja loomingut esindab. „Kirjavahetus oli saksa keeles, abi palusime saksa keele õpetajalt,“ rääkis Renee Trei. Kirjavahetus kestis mitu kuud, sest alguses ei saanud kirjastus arugi, mida õpilased soovivad, milleks seda vaja on. Aga lõpp hea, kõik hea. „Mina jäin tööga väga rahule, just nende emotsioonidega, mida töö jooksul edasi andsime,“ sõnas Renee. Ülejäänud autorid nõustusid sellega ja lisasid, et nende töö räägib kõigest ehk elust endast.

Töö, mis räägib elust endast: "Päev peeglis".

III koht Kilingi-Nõmmele

III kooliastme digiloovtöödes pälvis III koha Kilingi-Nõmme gümnaasiumi õpilase Marie Kuninga töö „Inglise tähestikuga lapitekk“. Tööd juhendas Saima Tõigast.

Tööga saab tutvuda siin.

HITSA 2048-0078.JPG

Enne auhindade jagamist vaadati koos teadusteatri "Kolm põrsakest" esinemist. 

Fotod: Kristjan Madalvee.

Samal teemal: