
loovus, lasteaed, alusharidus, külvi teder, konverents... +loovus, lasteaed, alusharidus, külvi teder, konverents... +loovus, lasteaed, alusharidus, külvi teder, konverents -
Uurimused kinnitavad ja õpetajad teavad, et loovuse arendamine on õppimisvõime eeldus nii koolis kui ka vanemas eas, ometi ei pöörata loovuse arendamisele lasteaias erilist tähelepanu, kirjutab Külvi Teder Õpetajate Lehes.
Küsimusele "Milline on hea lasteaed?" püüti vastust leida Tartu ülikooli eetikakeskuse korraldataval konverentsil „Väärtuskasvatus kodus ja lasteaias”, mis toimus 4. juunil Tartus.
Matti Bergström väidab aju-uuringutele toetudes, et loovus, fantaasiarikkus, valikute tegemise oskus ja initsiatiivikus arenevad ja tulevad esile loovmängus, kunstitegevustes ning looduses ja looduslike vahenditega tegutsedes.
Loovmäng vajab loomulikult aega ja süvenemist, süvenemine aga nõuab pingutust. Õpetaja välja mõeldud, televisiooni või interneti pakutud mängud-lõbustused ei nõua lapse ajult tööd.
Laps vajab vaikust ja igavust, et saaks sündida oma mõte, idee, aga see võimalus võetakse lapselt ära pideva kiirustamise ja tulemustele orienteeritusega. Pikemalt loe Õpetajate Lehest.
Foto: Milena Šutova.
Samal teemal:



