eTwinning, projektikonkurss, HITSA, robot, internetiturvalisus... +eTwinning, projektikonkurss, HITSA, robot, internetiturvalisus... +eTwinning, projektikonkurss, HITSA, robot, internetiturvalisus -
eTwinning lõpetas õppeaasta 3. juunil Tallinnas toreda koosviibimisega, kus tunnustati eTwinningu projektivõistluse võitjaid. Projektid uurisid linnuliike ja internetiturvalisust, koostasid matemaatikaülesandeid ja meisterdasid roboteid.
eTwinningu projekt on vähemalt kahe Euroopa riigi kooli veebipõhine koostööprojekt, mis on registreeritud portaalis http:/
eTwinningu projektivõistluse kuulutas HITSA Innovatsioonikeskus välja mai alul. Siinkohal selle õppeaasta kümne parima projekti lühitutvustus.
Parim loodust väärtustav projekt on Kohtla-Järve lasteaia Pääsuke projekt „Aasta lindudega“ (A Year with the Birds), juhendaja Ene Kruzman. Projektipartnerid olid Leedust, Lätist, Poolast, Hispaaniast, Prantsusmaalt, Kreekast, Bulgaariast, Rumeeniast – kokku 156 kooli-lasteaeda. Aasta jooksul (septembrist aprillini) lugesid lapsed jutte lindudest, tegid looduses linnuvaatlusi, õppisid tundma oma kodukoha linde, õppisid selgeks laulu lindudest ja tutvustasid seda kõike lastele teistest riikidest.
Ene Kruzman tutvustab projekti "Aasta lindudega".
Parim koolimeeskonna projekt on Tallinna ühisgümnaasiumi „Tervislik P.I.C.N.I.C“ (Healthy P.I.C.N.I.C) Projekti keskmes olid tervislikud eluviisid ja teadmised teistest kultuuridest. Tähekombinatsioon P.I.C.N.I.C tähendab terveid, positiivseid, üllameelseid ja loomigulisi lapsi, kes oskavad hinnata teiste rahvuste kultuuri: Healthy, Positive, Intercultural(ly) Competent, Noble, Imaginative Children.
eTwinningu projekt oli osa Comeniuse samanimelisest projektist. Tähelepanu oli suunatud tegevustele, mis arendaksid lastes just n-ö P.I.C.N.I.C-omadusi. Juhendas õpetaja Kati Bagradze.
Parim internetiturvalisuse projekt sündis Võru kesklinna koolis õpetaja Evi Tarro juhendamisel: „Teismeliste näpunäited turvaliseks internetikasutuseks“ (Teen´s Tips for Online Comfort). Projektis olid Eesti, Bulgaaria ja Rumeenia 13-15-aastased koolinoored. Nad valisid välja kümme turvalise internetikäitumise reeglit ja järgisid neid ise igapäevastes tegemistes. Näiteks mõtlesid välja eriti turvalise parooli või tegid reegleid järgides esitluse iseendast.
Parima videomaterjaliga projekt on Vastseliina gümnaasiumi „Mitmenäoline Euroopa“ (Europe – So Many Faces), juhendaja õpetaja Terje Mägi.
Parima robootikat edendava projekti tiitel läks Tallinna Pelgulinna gümnaasiumisse: „Robotid!“ (Robots!), juhendaja õpetaja Petri Asperk. Projektis joonistasid ja meisterdasid algklassiõpilased roboteid ning kirjutasid juurde juhendid, mida robot teha võiks. Keskkonnas http:/
Petri Asperk tutvustab projekti "Robotid!".
Tunnustus parima ühisloomingu eest läks projektile „Tagasi looduse juurde – avastame ühiselt vana taimedemaailma“ (Zurück zur Natur - entdecken wir gemeinsam unsere alte Kräuterwelt). Projektis osales Loksa gümnaasium, juhendaja õpetaja Inga Korts-Laur.
Tunnustus „Parim Twinspace´i kasutus“ läks Tartu Hiie kooli projekti „Laste mäng“ (Child´s Play) eest, juhendaja õpetaja Mari Tõnisson. Kõigi viie partnerkooli (Eesti, Austria, Kreeka ja kaks kooli Poolast) õpilased uurisid oma võimete kohaselt (kaks koolidest olid erikoolid) mängude ajalugu. Õpilasi toetasid õpetajad vastavalt vajadusele, erivajadustega laste puhul oluliselt suuremal määral.
Vastavalt võimetele koostati vanaaegse mängu kirjeldus saksa ja inglise keeles. Iga partnerkool õppis selgeks ühe mängu ja jäädvustas selle kas esitluse, pildiseeria või video vormis. Eesti lapsed valisid mänguks tänapäevani tuntud kotivõitluse. Filmimiseks kasutati kooli uusi iPade ja monteerimiseks Mac´i arvutit.
Tunnustuse võtab vastu Mari Tõnisson.
III koha ja kõige parema projektitulemi auhinna sai Põltsamaa ühisgümnaasiumi projekt „Aiapidamine Euroopas“ (Farming around Europa), juhendaja õpetaja Marika Viks.
II ja I koht läksid jagamisele. DaF-Webschule (veebikool) sai tunnustatud ka kui parima tehnoloogiakasutusega projekt. Sellist nime - DaF-Webschule kannab Põlva keskkooli põhikooliastme kõikide saksa keele õppijate eTwinningu projekt Patrase (Kreeka) õpilastega, Eesti poolt juhendas õpetaja Aimi Jõesalu.
Projekti käigus loodi universaalne veebikool, kus on võimalik õpetada ja õppida saksa keelt nii reaalajas (tunnid live-online ruumis ja Skype'i teel) kui ka veebipõhiselt, nii üksi (erinevates e-nurkades, e-seinalehtede materjalide, esitluste, ühistöö dokumentide, salvestiste, videote abil; erinevaid mänge mängides) kui ka koostöös (BlendSpace, Google Drive, Padlet, Answergarden, LearningApps, StrawPoll jne). Koolis õpetavad esialgu kaks innovaatilist haridustehnoloogi-saksa keele õpetajat.
Projekti „Oskan õpetada matemaatikat inglise keeles“ (I can teach Math in English) tõsteti esile ka kui parimat koostööd õpilaste vahel. Projektis olid osalejad Eestist (Kohtla-Järve Järve vene keskkool, õpetajad Tatjana Tombovtseva ja Tatjana Amerhanova), Lätist, Türgist, Prantsusmaalt ja Norrast. Projektis on ühendatud matemaatika ja keeleõpe ehk kasutati CLIL-põhimõtet: sisu ja keele integreeritud õppimist ja seda digivõimalusi kasutades. Projekti kodulehelt võib leida õpilaste koostatud ingliskeelseid matemaatikaülesandeid.
Matemaatikaprojekti tutvustus.
Esimese kuni kolmanda koha projekte juhendanud õpetajad saavad võimaluse osaleda rahvusvahelisel koolitusel mõnes Euroopa riigis; võiduprojektides osalenud õpilastele on auhinnaks töötuba, mis põhineb tehnoloogia kasutamisel ja loovusel.
Neljanda kuni kümnenda koha projekte juhendanud õpetajate auhinnad on internetipõhiseks koostööks sobivad töövahendid.
Fotod: Mari Tõnisson.
Samal teemal: