GAGis värskendasid õpetajad uue kooliaasta eel IKT-teadmisi


Avaldaja:Madli Leikop28. August 2015

Gustav Adolfi Gümnaasiumi IKT-seminar augusti lõpus tugineb kooli enda õpetajate kogemustele. Seekord oli teema „IKT-st koolitunnis õpilastelt ja õpetajatelt“. Seminari teise päeva sisustasid üheksa kooli õpetajad iPadide töötubadega.

Õpilased tegidki seekordsel seminaril esimese ettekande, „IKT koolis läbi õpilaste silmade“. 8. klassi poisid Aleksander Ott Maripuu ja Karl Vilhelm Valter suutsid kuulajaid korralikult intrigeerida, kui palusid, et õpetajad lõpuks ometi aru saaksid: õpilased ei tee koduseid ülesandeid enam üksinda kirjutuslaua taga istudes ja omaette õppides, see on lootusetult vale ettekujutus. „Õpilased on kogu aeg veebis suhtluskanalites, info levib minutitega. Piisab, kui üks on kodutööks antud ülesande ära lahendanud, ja vastused edastatakse kohe kõigile,“ tõid noormehed näite. Samas ütlesid nad, et see ei tähenda pidevat mahakirjutamist, aga see on siiski tegelikkus, eriti kui kodutööks on antud n-ö töövihik lk 4, ülesanne nr 3. Sotsiaalmeedias jagavad noored õppimisega seotud infot, probleeme, lahenduskäike, arutelusid, videoid, linke jms; toimub rühmatöö, see aitab neil õppida, aga sellega võiks ülesandeid andes arvestada.

IMG_3162V.jpg

Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajad Valdur Parašin ja Maria Malozjomov julgustasid õpetajaid õppetöös kasutama eTwinningu rahvusvahelisi koostööprojekte. Valdur Parašinil on kogemus projektiga „Koolipäeva võrdlus Hollandis ja Eestis“, Maria Malozjomovil „Jõulukaartide vahetus“. Mõlemad rõhutasid, et eTwinningu projekti tulemus on nii või teisiti õppematerjal, mida saab kasutada ka teistes tundides.

Ajaloolane Jaak Juske õpetab GAGis ajalugu, ja tema tõi näiteid, kuidas Facebook´i õppetöös kasutada. „Facebook´i võib kasutada perepiltide üleslaadimiseks, aga see on Eestis suurim suhtlusvõrgustik. Mulle on Facebook asendamatu töövahend juba vanade, ajalooliste fotode pärast. FB on kui kollektiivne mälu, omamoodi sotsiaalarhviiv,“ selgitas Juske. Õpilased vaatavad Facebook´is pilte sadade kaupa, kui sinna vahele postitada mõni ajaloosündmust meenutav foto, eriti väärtuslik vana foto,  fotod kodukohast siis ja nüüd, siis jääb pilk nendele pidama ja ehk jääb midagi meelde ka.

IMG_3164V.jpg

Seminari teisel päeval tutvustasid oma kooli praktikaid iPadide töötubades üheksa erineva Eesti kooli õpetajat. Kuidas valida äppe õpiraskustega õpilastele – soovitusi jagas Mari Tõnisson Tartu Hiie Koolist.

IMG_3159V.jpg

Reilika Krims ja Annely Ristikivi Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist aitasid teha iPadide orkestri: töötoas tutvustati muusikarakendusi (näit Jingle+, Real Guitar, Drum Kit jt). Piret Siivelt ja Kadi Kesa Tabivere Põhikoolist juhtisid töötuba „Programmeerimine ja kõnelevad pildid.“ Räägiti ja näidati õpilaste digipädevuse arendamise ja tunni ilmestamise võimalusi Morfo Booth rakenduse abil ajaloo tundide näitel.

Foto: Madli Leikop

Samal teemal:

 

 

Haridus- ja Noorteamet