Külas Microsofti näidiskoolis: Simon de Senlis Primary School


Avaldaja:Madli Leikop01. Veebruar 2016

Simon de Senlis Algkool on üks Microsofti kuuesajast näidiskoolist. Külaskäigul nähtut-kuuldut jagavad lugejatega HITSA programmijuhid Elo Allemann ja Mari-Liis Peets ning haridustehnoloog Ingrid Maadvere.

20.-24. jaanuarini 2016 toimus Londonis Euroopa suurim hariduse ja tehnoloogiamess BETT (British Educational Training and Technology Show), kus tutvustati erinevaid hariduslikke tehnoloogilisi lahendusi. Seoses tehnoloogiamessiga oli loo autoritel võimalus külastada ka erinevaid Microsofti koole. Järgnevalt väike ülevaade Simon de Senlis Algkoolist.

Pilt1.jpg

Simon de Senlis Primary School (http://www.simondesenlis.org/) on üks Microsofti kuuesajast näidis(showcase)koolist. Kool asub Põhja-Hamptonis ja seal õpib 420 5-12aastast last. Nendega tegeleb 25 õpetajat ja 30 muud töötajat. Klassides on umbes 30 õpilast, aga igas klassis oli näha ka abiõpetajat ning vajadusel ka tugiisikut, kes tegeles erivajadusega õpilasega.

Pilt2.jpg

Koolis on 210 Windows’i seadet. Õpilased kasutavad enamasti tahvelarvuteid või sülearvuteid. Lauaarvuteid on kooli jäänud üksikud. Seadmed on ära jagatud õpetajate vahel. Igas klassis on mõni laadimiskapp, mille eest vastutab õpetaja. Need õpetajad, kes on tehnoloogiaga rohkem kursis, toetavad teisi ning teevad vajadusel koolitusi.

Pilt5.jpg

Pilt3.jpg

Tehnoloogia kasutamine on koolis läbimõeldud ning nagu õppealajuhataja Tom Rees ütles, siis kopeerimine ja kleepimine nutitelefoniga targemaks ei tee. Tehnoloogiat peab kasutama info kogumiseks, ekspertide kaasamiseks, prototüüpide tegemiseks, tagasiside saamiseks ja näitamiseks. Õppealajuhtaja tõi näiteid, kuidas tehnoloogiat kasutatakse. Näiteks igal aastal käib kool Prantsusmaal. Reisil olles tehakse pilte ja peetakse blogi, mida kõik saavad lugeda ning millest on hiljem abi edasipidisel õppimisel. Teine näide puudutas viikingeid. Õpilased panevad kirja küsimused, mida nad teada tahavad. Seejärel rühmitatakse küsimused selle järgi, kas neile saab vastuse guugeldades, õpetajalt või eksperte kaasates. Ekspertideni jõutakse Skype in the Classroom lahendust kasutades. Väga palju oli näha rühmatöö tegemist.

Pilt4.jpg

Kõige paremini saab tehnoloogiat kasutada tagasiside saamiseks ja andmiseks. Kool kasutab väga palju OneNote programmi ja on loodud reeglid, et õpilased kirjutavad mustaga. Tagasisidet üksteisele antakse rohelisega ja vastused tagasisidele tulevad lillaga. Kui koolis käisid hindajad, siis õpilaste oskus anda tagasisidet sai kõrgeima hinde. Nad on välja arendanud tagasiside andmise kultuuri.

  Pilt7.jpg

Koolis on olemas ka programmeerimisklubi, mis tegeleb Scratch’i ja http://code.org’iga. 7-9aastased õpilased saavad edukalt hakkama. Programmeerimine on koolis kasutusel olnud 18 kuud ning juba on märgata tulemusi.

Pilt6.jpg

Lisaks tehnoloogiale on koolis väga oluline ka ilus käekiri, kunst, muusika, tants ja teater.

Pilt8.jpg

Pilt9.jpg

Koolis käisid ja oma muljeid ning pilte jagasid Elo Allemann, Ingrid Maadvere ja Mari-Liis Peets.

Samal teemal:

 

 

 

Haridus- ja Noorteamet