Õpilased juhendavad õpetajaid


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen06. Detsember 2012

Õpilastele ei ole tehnoloogia vaid lihtsasti kasutatav võimalus kõige keskmes olemiseks, vaid nad ka naudivad selle kasutamist. Seetõttu on oluline, et hariduse ja õpetamise valdkonnas peaksid antud teemal õpetajad kuulama õpilasi.

Rob Zdrojewski on arvutiõpetaja ning New Yorki Amherst Central kooli direktor. Tema klassi õpilased loovad videojuhiseid, mis selgitavad, kuidas nende õpetajad saaksid kasutada erinevaid tehnoloogilisi lahendusi õppetöös. Videoid on õpilaste jaoks lihtne koostada, seal näidatakse konkreetse vahendi kasutamist koos kõnelise juhendamisega. Videod on üles laetud ja tänu sellele kättesaadavad igal ajal igas kohas, mis sobib hästi õpetaja kiire töögraafikuga.

Õpilaste loodud videojuhendid on olulised kahel põhjusel:  

  1. Õpilastele antakse kõneõigus otsustamaks, milliseid vahendeid nad õppetöös kasutada tahavad. Nad on õppetegevusse rohkem haaratud nii koolis kui kodus, kasutades endale tuttavaid rakendusi. Kuna õpilased teavad oma võimalusi, jõuab õpetaja paremini eesmärkideni. Kui võtta näiteks Google rakendused ja enamusel klassi õpilastest on juba Google kasutaja, siis on väga mõistlik kasutada sellega kaasnevaid võimalusi - Google Drive, Google +, Google Maps jne.
  2. Õpetajad saavad õppida vahetult oma õpilastelt. Selle asemel, et suunata õpetajaid (tihtipeale kallitele) tehnoloogia rakendamise koolitustele, võivad õpilased seda valdkonda juhendada. Õpilane selgitab, millist tehnoloogiat mille jaoks kasutatakse ning õppimisprotsess võrreldes mõne konverentsi töötoaga on palju efektiivsem. Lisaks on õpetajal ülevaade, millise õpilase poole pöörduda, kui tekib küsimusi mingi konkreetse vahendi kohta.

Loomulikult on ka ametialased koolitused õpetaja arengu jaoks olulised, aga sedalaadi õpilaste poolt loodud videojuhised võimaldavad õpetajatel saada suure osa arvutialasest koolituses ilma õppetööst puudumata. Videod on lühikesed ja konkreetsed, neid saab vaadata näiteks vaba tunni ajal ning mälu värskendamiseks vaatamist korrata. Videote koolis või kodus vaatamine on kasulik ka õpilasele, sest õpetaja puudub koolituste raames vähem ning ei vaja asendamist.

Õpilastele meeldib, kui nad saavad oma haridust mõjutada. Paludes neil juhendada õpetajaid tehnoloogiliste võimaluste osas, annab see neile palju motivatsiooni ja olulisi kogemusi. Tänu sellele panevad nad ka tunnis palju rohkem tähele, sest nad on asjaga juba eelnevalt seotud olnud ja valmistunud.

Seega, pange olemasolevad eksperdid koolis tööle, et tagada parim õppimiskogemus. See kõlab tõesti hea võimalusena ning rikastab kahtlemata paljusid erinevaid nüansse, alates õpilase ja õpetaja vahelisest suhtest kuni reaalsete võitudeni õppetöös. Ei peagi ju laskma õpilastel luua videojuhiseid, vaid võib lausa vahetult rollid vahetada ning olla õpetajana koolipingis. 

Rob Zdrojewski õpilaste töödega on võimalik lähemalt tutvuda siin

Refereeritud: Edudemic, foto: Flickr 

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet