Esitleti õppefimi "Kuidas teha uurimistööd"


Avaldaja:Madli Leikop13. November 2014

SA Akadeemiake korraldas 8. novembril Tartus õppepäeva uurimistöö juhendamise teemal, kus tutvustati esmakordselt õppefilmi "Kuidas teha uurimistööd".

Õppefilm on mõeldud üheks abivahendiks uurimistöö  tegemisel.

Ettekandega esinenud TÜ kõrgkoolipedagoogika dotsent Mari Karm andis nõu, kuidas toetada õpilase enesejuhtimist uurimistöö kirjutamise jooksul. Tartu Ülikooli Teaduskooli esindaja Viktoria Neborjakina tutvustas  kaasjuhendaja leidmise võimalusi teaduskooli abiga. Samas tõdes ta kahetsusega, et kuigi see aitab vähendada õpetajate koormust, kasutavad seda võimalust vähesed koolid.

Uurimistöö kaitsmine on juba kaks aastat gümnaasiumi lõpetamise tingimuseks ja puudutab seega kõiki gümnasiste ning nende õpetajaid. Nõue seab aineõpetajad silmitsi ülesandega motiveerida õpilasi pikema perioodi  jooksul ühe uurimisküsimusega põhjalikult tegelema. Juhendamine eeldab pidevat kursisolekut uurimise seisuga ning head kontakti õpilasega, lisaks ka häid taustateadmisi oma aine kaasaegseimates suundades. Õppepäeval osalenud õpetajad tundsid muret, et neid ülesandeid ei ole õppekavade läbimise kõrvalt kerge täita.

Õppepäeva läbiviimist ja õppefilmi valmimist toetasid haridus- ja  teadusministeerium ning SA Eesti Teadusagentuur.

Akadeemiake on alates 2007. aastast ilmuv eelretsenseeritav võrguajakiri, mis avaldab õpilaste uurimistöid. Tänaseks on avaldatud üle saja uurimistöö ja essee. Väljaannet toimetab vabatahtlik toimetus, mis koosneb Tartu Ülikooli magistrantidest, doktorantidest ja teaduritest.

Allikas: SA Akadeemiake pressiteade. Foto: Koolielu arhiiv.

Samal teemal:

 

 

Haridus- ja Noorteamet