Tallinna Ülikoolis peetud konverentsil “Muutuv õpikäsitus - kuidas see klassiruumis välja näeb?” osales peaaegu 200 huvilist.
Ettevõtmise üks eesmärke oli tutvustada individuaalsust arvestava õppe põhimõtteid (Universal Design for Learning ehk UDL). Nendest kõneles UDL-i üks väljatöötajaid, Kansase Ülikooli dotsent James Basham. "UDL-ist on USAs saanud hariduselu alus, raamistik, kuidas me toetame innovatsiooni, tehnoloogia kasutamist, laste kirjaoskust ja individuaalset õppimist,“ selgitas ta.
Lisaks USA-le rakendatakse UDL-i viie kontinendi paljudes riikides – Jaapanis, Austraalias, Iirimaal, aga ka Lähis-Idas, kus peale nn Araabia kevadet püütakse üles ehitada uut, demokraatlikule ühiskonnale vastavat haridussüsteemi. UDL-i tutvustav video on kättesaadav siin.
TLÜ haridusteaduste instituudi direktor Kristi Vinter lausus UDList rääkides, et Eesti elukestva õppe strateegia on meid juba üle kahe aasta suunanud muutuva õpikäsituse poole. „UDL on osa sellest,“ kinnitas ta. „Ta ei ole valmis lahendus, vaid hea raamistik, et muutuvat õpikäsitlust praktikale lähemale aidata."
Vinter pidas konverentsil ettekande teemal „Kuidas näeb välja muutuv õpikäsitus klassiruumis ja kuidas seda toetab universaalselt kujundatud õppimine?“
Päeva lõpetasid osavõturohked töötoad.
Konverentsi korraldasid Noored Kooli ja Tallinna Ülikool.
Allikas: Tallinna Ülikool
Samal teemal: